Levis

A Levi's Érzed kampánya

Kennysha MirandaA Levi’s® Feel (Érezd) kampány egyik vak modellje a Puerto Rico-i Kennysha Miranda

A HazaiDivat.hu a Levi’s® Feel (Érezd!) kampányának főszereplőiről készít cikksorozatot. A csupán plakátokon és magazinokban látható reklámfotókon vak és gyengénlátó modellek viselik a legújabb, különleges szövéstechnikával készült farmereket. A fényképeket Glen Luchford jegyzi, akit cikksorozatunkban szeptemberben már bemutattunk, és akinek objektívje előtt a Puerto Rico-i Kennysha Miranda is modellt állt a 2005 ősz/téli Levi's kampányfotókhoz.


75 éves a női Levis

Lady Levi's75 évvel ezelőtt a Levi Strauss & Co. kockáztatott, és ezzel radilálisan megváltoztatta a női divat irányát. 1934 őszén - 14 évvel azután, hogy a nők nemzetközileg is elnyerték a szavazás jogát - a Levi's bemutatta a Lady Levi’s jeans-t, a világ első kizárólag nőknek gyártott farmerját. Az időzítés oka az volt, hogy bár a Levi's farmer 1873-ban férfi munkaruhaként került a piacra, a '30-as évek Amerikájában közkedvelt vakációs céllá váltak a vidéki farmok, a nők pedig ilyen kirándulások alkalmával szívesen vették fel a férfi Levi’s farmert. 1935-ben aztán megjelent egy újságcikk is a farmokra járó turistákról, és az illusztráló fotón két nő szerepelt Lady Levi’s jeans-ben. Ez aztán elindította egy divathullámot az amerikai keleti parti nők körében, melynek hatása azóta már nemzetközi méretűvé nőtt. Olyannyira, hogy a mai szabásvonalak és anyagok már kifejezetten a női piac elvárásainak kielégítésére lettek kifejlesztve, így válhatott a farmer világszerte alap divat darabbá. 2000-ben pedig a női farmerek eladása túlszárnyalta a férfi farmerekét, és így mára az USA-ban a nők váltak a farmerek vezető vásárlóivá.


Dukai Regináé lett az egyik aranygombos Levis 501®-es (október 30.)

Dukai Regina

Farmerrel az AIDS ellen

Az Andrássy úti exkluzív Levi’s® üzletben 2008. október 30-án jótékonysági árverésen 150.000 forintot ajánlottak fel egy Levi’s® 501®-es Gold Edition farmerért. Nem véletlenül, hiszen ez egy igazán különleges darab: gombjai 24 karátos aranyból készültek. A nadrágot ráadásul a legfinomabb farmeranyagból varrták, majd gondosan koptatták - így egyesítve benne a luxust a mindennapi egyszerűséggel. A boldog tulajdonos pedig nem más, mint Dukai Regina, aki a saját tervezésű kollekciójából befolyt összeget ajánlotta fel az 501® aranygombos Levi’s® farmernadrágért. Az aukció során befolyt összeget a Levi’s® az AIDS Segély Alapítvány javára ajánlotta fel, ezzel is folytatva azt a hagyományt, hogy küzd az AIDS terjedése ellen. 


Levis kontra AIDS Segély Alapítvány (augusztus 10.)

Levi's Budapest Andrássy út 2008A HazaiDivat.hu Szerkesztőségébe a mai napon, 2010. augusztus 10-én egy e-mail érkezett az AIDS Segély Alapítványtól. A levélben arról tájékoztatnak, hogy a mai napig nem érkezett meg hozzájuk az a felajánlás, melyet a Levi's(R) tett 2008. október 30-án a budapesti Andrássy út exkluzív Levi's(R) üzletben tartott jótékonysági árverésén - melyről a HazaiDivat.hu is tudósított - , melyen Dukai Regina 150.000 forintért licitált egy Levi's(R) 501(R)-es Gold Edition farmerért, s mely összeget a cég, az eseményen történt bejelentése szerint az AIDS Segély Alapítványnak szánta. A lassan két éves késlekedés alatt nem született megoldás, ezért az Alapítvány - levele szerint - peres eljárást kezdeményez az ügyben. Amennyiben a Levi's(R) vagy az Alapítvány alább közölt e-mailjében szintén megemlített rendezvényszervező, a Próbafülke Produkció Kft. is meg kíván szólalni az ügyben, természetesen nekik, mint a másik félnek is felületet biztosít portálunk. Alább az AIDS Segély Alapítvány teljes levele:


Levis kontra AIDS Segély Alapítvány (augusztus 10.) 2.

Dukai Regina és Debreczeni Zita a Levi's jótékonysági árverésénA Levi's-t képviselő Próbafülke Produkció portálunk megkeresésére pontosan 30 percen belül reagált egy banki bizonylat átküldésével, mely igazolja, hogy az átutalás a megkeresésünk napján, azaz 2010. augusztus 10-én megtörtént. Az ügy tehát rendben lezárult, az AIDS Segély Alapítvány hozzájutott a 2010. október 30-án a Levi's által neki felajánlott 150.000 Ft-hoz. E hír előzménye, hogy a HazaiDivat.hu Szerkesztőségébe ugyanezen a napon, tehát 2010. augusztus 10-én délután egy e-mail érkezett az AIDS Segély Alapítványtól, sérlemezve benne, hogy az elmúlt csaknem 22 hónap alatt nem érkezett meg hozzájuk a fenti felajánlás, melyet a Levi's a budapesti Andrássy úton nyílt exkluzív üzletében tartott jótékonysági árverésén tett, Dukai Reginának egy Levi's(R) 501(R)-es Gold Edition farmerért adott licitjét ajánlva föl az AIDS Segély Alapítványnak. Portálunk a másik felet, tehát a Levi's-t és hazai képviselőjét, az üzletnyitó-árverés szervezőjét, a Próbafülke Produkciót is meg kívánta szólaltatni az ügyben, erre a megkeresésünkre érkezett a fent nevezett banki bizonylat. Portálunk ezúton fejezi ki örömét, hogy a probléma ilyen rövid időn belül megoldódott, legalábbis ami a nyilvános tárgyalásának kezdetétől számított időt illeti.


A Levis önkéntes segítséget nyújt a Heim Pál Gyermekkórháznak

Levi'sA Levi’s Magyarország munkatársai a Heim Pál Gyermekkórház épülete körüli kert rendezését vállalták önkéntes munka keretében. Társadalmi munkájukkal a Levi’s munkatársai példát szeretnének mutatni más cégeknek és közösségeknek az önzetlen segítségnyújtásra. Reményeik szerint a kezdeményezés követőkre talál. De nem csak Magyarország példa az önkéntes programra. A Levi’s a világon mindenhol végzi ezt a nagyon sikeres programot, mely Európában immár ötödik alkalommal kerül megrendezésre. Világszerte közel 5000 ember vesz részt kb. 200 különböző projektben, így például Görögországban árva gyerekeknek szerveznek programot, Dániában a Vörös Keresztnél végeznek karbantartási munkákat, Csehországban pedig egy gyermekotthon lakóit viszik el egy állatkerti sétára.


A Jean Paul Gaultier Levis ikonokat interpretált a Párizsi Divathéten

Jean-Paul Gaultier és Levi'S 2009Jean-Paul Gaultier együttműködött a Levi's-szel a francia divatház 2010 Tavasz/Nyári férfikollekciójánál. A francia divattervező - aki egyébként gyakran látható Levi's farmerben - a márka jellegzetes farmerstílusait interpretálta legújabb kollekciójába. A kézjegyével ellátott farmereket a Párizsi Divathét 2009 Ősz/Tél-en lehetett először látni. 'A Levi’s az amerikai álom, egy mítosz, számomra ez az eredeti farmer. Élmény volt az 501-esből elkészíteni a saját verziómat' - mondta Jean-Paul Gaultier. Négy Levi's 501 farmert és klasszikus farmerdzsekit alakított át a Jean Paul Gaultier, megjelenítve rajtuk a divatházra jellemző témákat, a tengerészcsíkokat és a kötéseket. A merev farmeranyagból készült kamionos Levi's dzseki elejét vágások és tengerészcsíkok díszitik, melyek az egyik 501-es farmer felhajtott szárán is szerepelnek. A nadrágok oldalsó varrásán kívül pedig egy textilszegély fut végig a kamionos dszeki merev farmeranyagából. A Levi's interpretációk a tervező kollekciójának elegáns, férfias darabjaival vegyítve vonultak fel a párizsi kifutón.


Érezd!

A Levi’s legújabb reklámkampányában vakok és gyengénlátók a modellek

 

Figyelemfelkeltés? Vagy valódi lépés a kirekesztés ellen? Egy biztos: hatásos reklámkampány. A Levi’s legújabb reklámkampányában vak és gyengénlátó modelleken mutatja be farmereit.


A Sziget 2006 divathelyszínének programjai (augusztus 9-től 16-ig)

Sziget 2006Divat a Szigeten - részletesen

A Szigeten immáron negyedik éve vehet részt a nagyérdemű divatbemutatókon, hajshow-kon, divatperformance-okon. És méghozzá nem is akárkik a fellépők: Király Tamás, divattervező, Szabados Iréne, mesterfodrász, Levi’s - néhány a nagy nevek közül. És mert a divat folyamatos megújulás, meg mert a fiataloké a jövő, kollekcióikkal kifutóra lépnek szép reményű kezdő tervezők, iparművész hallgatók - köztük az Eclectick - sőt, egész divattervezőiskolák - Budapesti, Debreceni - is. Lássunk néhány divatprogramot részletesen!


Levis divatbemutató a Sziget 2006-on (augusztus 9.)

Farmersziget

Megint trendi a klasszikus, indigókék dzsinsz. De a szurokfekete és az élénkrózsaszín farmernadrág is divat. Ez derült ki a Sziget 2006 divathelyszínén tartott Levi’s 2006/07 Ősz/Téli divatbemutatóján. A vezető farmermárka cég a Sziget első napján vonultatta fel legfrissebb kollekcióját. Az új helyszínnek köszönhetően vagy 500-an tudták meg, hogy a klasszikussá vált 501-eséről híres farmermárka szerint a komor tónusok és a gyermekded színek, tehát a szélsőségek képviselik az őszi-téli trendet. Ami a fazonokat illeti, a farmernadrágok még mindig a csípőcsontra csúsznak, a fiúk esetében pedig - a szokásos rapper-stílusban - a lábszárköz alatt húsz centivel lifeg az ülep.


Farmerkiállítás nyílik a pápai Kékfestő Múzeumban (november 23.)

Lentről indult kékvérűek

2006. november 23-án nyílik a pápai Kékfestő Múzeum új kiállítása, melynek témája a farmer. S hogy miért a Kékfestőben kap helyet a tárlat? Nos, mert a két anyagot összeköti színezőfestékük, az indigó, és az, hogy bár mindkettő kék, igazán nem nevezhetjük őket ’kékvérűeknek’: lentről kezdték. A kékfestő a XVII. századtól az európai parasztság kedvelt textíliája volt, ruhaalapanyagaként és lakástextiként is használták. A farmer, melyet csak mi hívunk így, az amerikai munkásokat kiszolgálva kezdte pályafutását.

Levi Strauss nevéhez kötjük az erős, ötzsebes, szegecsekkel megerősített nadrág kitalálását. És hogy miért lett mégis jeans (ejtsd: dzsinsz) a népszerű nadrág neve? A válasz az anyag eredetéebn keresendő: Levi a farmernadrághoz való vitorlavásznat a genovai hajósoktól vette, a jeans elnevezés tehát az olasz kereskedőváros, Genova nevéből ered. a farmeranyagaot egyébként ma már denimnek mondja az angol.



ALMAF