Érezd!

Figyelemfelkeltés? Vagy valódi lépés a kirekesztés ellen? Egy biztos: hatásos reklámkampány.


A Levi’s legújabb reklámkampányában vakok és gyengénlátók a modellek

 

Figyelemfelkeltés? Vagy valódi lépés a kirekesztés ellen? Egy biztos: hatásos reklámkampány. A Levi’s legújabb reklámkampányában vak és gyengénlátó modelleken mutatja be farmereit.



A ’Feel’ (Érezd) című reklámkampány kizárólag nyomtatott formában – óriásplakátokon, magazinokban jelenik meg világszerte. A fotósorozaton szereplő Erik Rimm-ről, a 25 éves gyengénlátó fiúról és a Puerto Rico-i származású vak Kennysha Miranda-ról hamarosan többet is megtudhattok itt, a HazaiDivat.hu-n. A fotós, Glen Luchford szintén bemutatkozik majd portálunkon.

A kampány ötletének ’hiteles’ története a következő. Az amerikai Levi’s központ egyik munkatársa ismert egy vak lányt, aki elmesélte neki, hogy kizárólag tapintás útján, anyag és szabás alapján vásárol ruhát. Mivel az őszi kollekcióban a ruhadarabok szövése is új - a farmerek lágyabb, kellemesebb tapintásúak -, a Levi’s marketingesei úgy gondolták, az érintés fontosságát látássérült emberek bevonásával kommunikálják.

A kampányt a Levi’s megvitatta több vakok- és gyengén látók szövetségével is, mind Amerikában, mind Európában. A szövetségek pozitívumként értékelték, hogy a képek szépnek, vonzónak, önállónak ábrázolják a fiatalokat, és úgy érezték, a kampány segíthet abban, hogy a társadalom jobban elfogadja őket.

A Levi’s hivatalos hazai képviselete is beszélt a Magyarországi Vakok Szövetségének főtitkárával, aki elmondta, hogy a vakok számára a jó külső, a szép ruha éppen olyan fontos, mint a látók számára. Sőt, talán még fontosabb, mivel egy rosszul öltözött vakot jóval kevésbé fogadnak el a látók.

Hazánkban idén májusban egy vakok számára rendezett futóversenyen szintén tapintás útján választhatott farmert a nyertes.


Írta: Ilze , Dátum: 2005-08-31






ALMAF