Ifjú divattervezők éjszakája 2008 (december 28.)
Akik igent mondtak Király Tamás meghívására, s tiszteletüket tették a Csengery utca szívében megbúvó Fáklya klubban rendezett Radical Fashion Academy bemutatóin
A Radical Fashion Academy bemutatja!
Akik igent mondtak Király Tamás meghívására, s tiszteletüket tették a Csengery utca szívében megbúvó Fáklya klubban rendezett Radical Fashion Academy bemutatóin, az ünnep bűvköréből épp csak sóhajtásnyival kijjebb kerülve, már a szilveszter felé kacsintgató est látványait élvezhették. Ízelítőt kaptunk a Nicole Design abszolút nőiesre hangszerelt, kucsmás, kesztyűs kreációiból, Lepenye Nikolett fűzős, tütüs összeállításaiból, Király Mónika a klasszikus szövetminták rabjaként, Shakespeare-től, az Esterházyak korából merített inspirációkat, de a cári Oroszország is megihlette. Nagy Judit és Batal Brigitta a rokokó és az opart jegyében készült egy-egy minikollekcióval, a Le Corset kínálata az elegánstól egészen a vad fűzőcsodákig terjedt, a Tündependancetől pedig ismét csak a kozmosz gerjesztette ezüstös, pinkes, kékes darabokat kaptuk. Míg Schmél Adrienn puffos ujjú, abroncsos ruhákkal készült, a Coterie Studio a fantázia birodalmába repített bennünket, mesefigurák, ősmagyarok, víz – csak néhány címszó, mely minden elemében látványos kollekciójukat létre hívta. A hajnalba csúszó programot a mester zárta, a Király Tamás Special 2008 Performance keretében, izzó, forrongó tánctérré változtatva a kifutót.
Intro
A kilenc órára hirdetett divatesemény, lassan, komótosan veszi csak kezdetét, a korán érkezőket rövid sétára intik a szervezők, mint mondják, látják, egyelőre feje tetején áll az egész. Az előtérben valóban lázas előkészületek folynak, a Nadia Models szépségeinek éppen látványos sminkjük készül, de egy-egy impozáns lófarok is hajlakkért kiállt, bár kutya hideg tombol odakint, hosszas noszogatás után, majd mindnyájan megadjuk magunk. Elvégre is, gondoljuk: Néhány levezetőkörbe nem fogunk belefagyni!
Tíz óra magasságában már egész másképp fest az előtér arculata, a sötétségbe ciklámen reflektorok világítanak bele, a modellek helyét, sötét ruhás, cigit cigire szívó, izgatott fiatalság foglalja el a kanapékon. Kisvártatva a belső terem ajtaja is szélesre tárul, a közönség a kifutó körül ágaskodik, ki-ki a legjobb helyet szeretné megkaparintani. A catwalk körül hófehér tüllszalagok kanyarognak, hatalmas sztroboszkóp ásít, a kreativitás jegyében fémből készült karácsonyi gömbök színezik a látványt. Már csak a projektort kell megfelelő szögbe állítani, hogy a vetítés is simán menjen, már csak a lemezlovasoknak, DJ Titusznak és DJ Kitshónak kell a lemezekre készíteni ujjaikat a fekete, faragott pult mögött, hogy 10, 9, 8, 7, végre nekilendüljünk az év utolsó, maratoni divateseményének.
Tündependance
Kisebb kavarodás után, elsőként a Budapesti Divatiskola egykori növendéke, Tánczos Tünde vonultatja kifutóra a kozmosz és űrhajók inspirálta, applikációkkal, tűzésekkel díszített, ezüstben, kékben, pinkben úszó kreációit. A Budapest Fashion Weeken nemrégiben már bemutatásra került kollekció, a modelleknek köszönhetően, más fényben tündököl a Fáklya Klub kifutóján, a cicanadrággal viselt, hatalmas szürke zsebekkel tarkított kék ruhához, telitalálatnak tűnik a sztroboszkopót formázó, aprócska, ezüstpikkelyes táska, ahogy ezúttal a nadrágos, szoknyás, fémbetétekkel vadított együttesekhez passzított pink fuszeklikat sem találjuk túl harsogónak.
Nicole Design
Györe Nikoletta ’99-ban alapította cégét, azóta is a minőségre és az egyediségre helyezi a hangsúlyt. Nemcsak divatbemutatókon, szépségversenyeken csodálhatjuk meg kreációit, báli, estélyi ruhákat is tervez. Kis szériás darabjait sztárok is szívesen viselik, legyen szó akár Dundikáról, akár Dukai Regina énekesnőről. Az ízig-vérig lenge, nőies darabokat Nikoletta ezúttal szőrmékkel téliesítette, a kucsmától a kardigánig bezárólag, praktikus és látványos darabok készültek a manapság amúgy is divatos textíliából.
A babydollt formázó selyem mininek persze nemcsak az oroszos kucsma adja meg a maga bukéját, a lófarkas modell kesztyűs kezében hipertrendi laptáskát szorít. A lilás, rózsaszínes selyemruhácskák alján, a romantika jegyében, egy-egy pici fodor is hullámozhat, a hosszú fazonú, rózsaszín, kék ruhát a szőrmemellény és a már gyakran emlegetett kucsma teszi pimaszul lefegyverzővé. A fodorral ékített, pántnélküli, szürke minibe az ugyancsak trendi, nagy formátumú, piros táska visz lendületet, ahogy más esetben a piros kesztyűk vállalják magukra e nemes feladatot.
De nemcsak a kucsma, a Szandi óta méltatlanul feledett svájci sapka is újra labdába rúg, a kék selyemruhának kölcsönözve franciás bájt.
Aki a nadrágot szereti, a Nicole Designnál az is kedvére válogathat, legyen az egy bronzos pantalló, vagy szőrmemellénnyel passzított, barna bricsesz, a lehetőségek tárháza kimeríthetetlennek tetszik.
Ami a padlót surló estélyiket illeti, a romantikus fehéret mezítláb viselni, ahogy azt az őt bemutató modell tette, télvíz idején nem ajánlatos, a hosszú ezüsthöz viszont mi is nyugodt szívvel párosíthatunk fekete derékfűzőt, biztos, hogy nem lövünk bakot. A klasszikus kis feketéhez jobbat nem is lelhetnénk az épp csak mell alá érő bőrdzsekinél, a fekete fülvédő már csak geg a kreáción, mégis találó, érdekes. A Mickey egér feeling kizárva!
A fináléban hasat szabadon hagyó, fűzős megoldású ruhát, poncsó szerű fekete minit, melyet a kivillanó combfix és a fél lábra tűzött lila masni avat varázslatosan szexivé, ezüsttopánnal, szőrmekeppel, derékfűzővel dúsított hosszú feketét kapunk, de ha már Nicole Design, a Mick Jagert idéző, hatalmas, pimasz Stones szájjal ékített pólócska sem maradhat ki a sorból!
Schmél Adrienn
Schmél Adrienn ruhatervező minikollekciójának minden egyes darabján a kimunkáltság érzik, legyen az egy kimonóhatású, hímzésekkel gazdagon ékített, narancsszínű, brokátos köpenyruha, akár egy puffos ujjú, arany felsőrésszel kombinált, tekintélyt parancsoló, abroncsos, piros alj. Az ujjatlan, hosszú fazonú barna kreációt a hátán futó fűző teszi kifinomulttá, nőiessé, a narancsban úszó, nadrágos kétrészesen sárga, fekete pettyek táncolnak.
Meglepő, energikus, a fináléban színpadra küldött piros fűzős, harisnyás összeállítás, nem különben a négyzetlapokból építkező, uszályos fűző, melynek, látjuk be utólag, apró finomságai igazán, tényleg csak egy női alsó és egy combfix társaságában érvényesülhetnek.
Király Mónika
A Budapesti Divatiskola egykori növendéke, nemcsak a miskolci Carmen divatszínházzal büszkélkedhet, a nagyérdeműnek a Budapest Fashion Weeken is alkalma nyílt klasszikus szövetmintákból építkező kollekcióját szemrevételezni. Király Mónika alkotásait, nemcsak a cári Oroszország és az Esterházyak kora inspirálta,Shakespeare álomittas szigetei is megihlették.
Míg a szürke ceruzaszoknyához, aszimmetrikus, csupán félujjas zakó passzol, melynek árnyékában lila ujjatlan bújik meg, a beígért zöld szövetből többek között, magasan záródó, oldalt enyhén pliszírozott, vitézgombolással ékített ruha készült, de kaptunk szürke nadrággal párosított zöld ujjatlant is, utóbbi esetben a pantalló alsó szárát díszítette a pliszír és a vitézgomb is.
A szürkét lilával pároztató szerelésekbe egy frappáns míder, mely hátulról frakk benyomását keltette is nem várt lendületet vitt, ahogy a mell alá tekert zöld masni is izgalmasan hatott a szürke, fekete, buggyos ülepű, nadrágos összeállításon.
A viktoriánus szigort a tiszta fekete, enyhén szögletesen puffos ujjú, pliszírozott ingecske és a hozzátársuló nadrág jelképezte, a kreáció komolyságán csak a lila masni oldott egy keveset. Nem úgy a hátat szabadon hagyó, rózsaszín ruhácska esetében, mely virgoncságán a szabdalt bőrkrinolin enyhített, börtönrácsokra hajazó rigorózusságával.
A fináléban tulipánmezőkben úszó bőröket kaptunk, szoknyát, állónyakú, végig gombos, tulipános mellénnyel, bricseszt, lefelé bővülő ujjú felsővel, a lángoló narancsok és pirosak rengetegében, úgy éreztük magunk, mintha magunk is a Kertben járnánk, bimbózó virágmezők ölében.
Le Corset
Avagy a fűzőkirály! A Le Corset míderei ugyan már nem halcsontmerevítőkből készülnek, mint nemes elődeik, hanem nemesacélból, de az biztos, hogy a tökéletes megjelenés letéteményesei. Segédletükkel elragadó bálkirálynők, vad, vérmes dominák lehetünk, csupán merészségünkön múlik, mikor, melyik énünket szeretnénk megcsillogtatni.
Választhatjuk a fekete lakkbőrt, egy ezüstruhán igazán mutatós, a bronzos darabot, mely barna aljjal, aranycipővel viselve igazi klasszikus, de dönthetünk a hófehér mellett is, melyet a T alakban futó, barna csipkebetétek tesznek igazán egyedivé.
Persze a fűzők esetében nemcsak a szín és a minta lehet domináns, a kidolgozás minden egyes darab esetében épp úgy hangsúlyossá válik. Gyönyörű dekoltázst varázsol, a mellnél kereszt alakban csavarodó, sötétbarna darab, melyhez bronzos nadrág passzol igazán.
A Le Corset fűzőkavalkádjában a Micsoda nő! széles szájú Julia Roberts-e is meg leszen idézve, a babos, barna-fehér pettyes készséghez, elomló, barna-fehér pettyes muszlinszoknya dukál, a kifutóról már csak Richard Gere-t hiányoljuk.
Extrém, de hihetetlenül látványos a fekete ruha derekán kanyargó, neon zöld derékfűző is, nem kevésbé a hólos farmer minihez passzított, szőrmével ékített barna darab, igaz, az összhatás érdekében a térdig érő csizma is kötelező!
Harlekint idézi a fekete hagymaaljat, mellig nyitott, fehér inggel és fekete derékfűzővel passzított összeállítás, míg a hófehér, Marilyn Monroe típusú ruhácskán a lakkos fekete derékfűző mutat igazán.
A tüll körszoknyát viselő, csizmás modell kezéből csak az ostor hiányzik, a fémcsatos, fekete, lakkfűzőről ordít a romlottság. Nem különben a fehér, lakkos derékfűzőről, mely a dekoltázs táján igencsak átlátszó tüll felsőre koncentrálja figyelmünket, izgalmasabb területekre irányozva tekintetünk a fekete selyem mininél és fehér lakkcsizmánál.
Lepenye Nikolett
Az Elen márkanév jelmondata, ahogy arról a konferansztól értesülünk: elegancia, stílus, minőség a hétköznapokban is. És tessék! A modellek hamisíthatatlan francia sanzonokra masíroznak a kifutóra, míg a lila ruhácskát tüllréteg és fekete masni díszíti, kedves, bájos darab, a fekete zakó takarásában piros, fekete ing búvik meg, melyet nyakkendőre hajazó vékony sál tesz, maszkulinitásának hála, férfiasan impulzívvá.
A brokátos fűzőhöz, barna alj dukál, a vállpántnélküli, szürke, lurex ruhácskát az ezüstcipellők és a mell alatt futó ezüst övecske avatja jégkirálynőivé. A fekete oversize nadrág, sötét selyemingért kiállt, övként finom selyemszalag funkcionál. Lélegzetelállító a fehérben úszó, horgolt hatású csipkeruha és kiskabát is, nem kevésbé a virágmintás fűző és a balerinás tülltütü együttese.
A fekete lovaglókabát a kontrasztokkal játszik, nemcsak fehér szegélye, a hozzátársított fehér lovaglónadrág és a térdközépig érő, fekete csizma is kedvez a sötét, világos tónusokkal operáló szerelés vonalainak kiemelésében.
A finálé, ahogy azt már máskor megszokhattuk, az elbűvölő menyasszonyoké, Lepenye Nikolett két alkotással készült. Az egyik klasszikus menyasszonyi költemény, tüllfátyollal, combközépig szűk, onnét bővülő, virághímzésekkel hangsúlyozott elválasztással készült selyem darab, a másik, hosszú ujjú selyem felsőrésszel párosított tülltütü, az átmenetet és az összeköttetést egy széles, gazdagon hímzett, kézműves övecske teremti meg. Voilá! – így is lehet.
Nagy Judit & Batal Brigitta
A tervezőpáros két különálló minikollekcióval készült az ifjú divattervezők estjére, míg Nagy Juditot a rokokó szelleme inspirálta, méretes, legyezőszerűen szétnyíló, fehérben úszó, arannyal, kékkel szőtt, brokátkabátkákat kaptunk tőle, állónyakkal, vagy nélkül, melyeket hol hófehér bricsesszel és ezüstszandállal, hol szoknyával, aranycipellővel és finom maszkokkal variált, Batal Brigittát az opart ihlette meg.
A stílusra jellemzően a fekete-fehérrel operált, kaptunk hátul gombos, térdig érő apácaruhát, melyet fehér fuszekli és fekete lakkcipő egészített ki, mell alatt húzott, empire fazonú, hagymaaljú fekete-fehér mini ruhát, mely az alatt megbúvó fekete garbónak köszönhetően sem a nyarat, a zimankós telet juttatta eszünkbe. Az Audrey Hepburn által híressé tett, Givenchy-féle kis feketét, az opart jegyében elől fehér, kereszt alakú osztás bontotta méretes téglalapokra, hátulján megannyi apró gombocska futott. A hátul ugyancsak gombos, lakkbetétekkel vadított feketét pedig a zömmel hátra eső, nagy fehér gallér avatta játékossá.
Coterie Studio
A zártkörű társaságot jelentő Coterie, két igazán tehetséges fiatal divattervezőt takar, Martin Krisztina öltözék-, és Schöff Mónika grafikai és cipőtervezőt, akik izgalmas, mélyenszántó kreációjukkal már a Wella Fashion Show és az International Fashion Show közönségét is lenyűgözték. A 2006 januárjában alakult csapat, ezúttal is beleadott apait, anyait, mindjárt három stílusban csillogtatva meg tudását, fantáziáját. Az haute couture jegyében elsőként a víz, zivatar, villámlás témáját dolgozták fel, kifutóra vonultatva Hemmingway klasszikusát, Az öreg halász és a tengert is. Pret a porter irányvonalukkal a fekete mélységeinek feltárására vállalkoztak, az ovidiusi metamorfózisokra helyezve a hangsúlyt, modelljeik egyszerre testesítették meg a hernyókat és pillangókat, habnak a tortán az ősmagyar és űrruha keresztezéséből kaptunk ízelítőt, híven egyes spekuláns elméletekhez, mely szerint őseink a Holdról jöttek. Harmadízben a Confussion Collection remekeit csodálhattuk meg, ezúttal mesefiguraként újjáéledő klasszikusokat, Hófehérkét, Hamupipőkét, Piroskát vagy magát a gonosz mostohát.
MZ: Mesélnél egy picit az est történetéről? Hogy kerültetek az Ifjú Divattervezők éjszakájára, milyen kapcsolatban álltok Király Tamással?
Martin Krisztina: Az „Ifjú Divattervezők Éjszakája” című rendezvényre legutóbb készült „Confusion Collection” címet viselő haute couture kollekciónk révén nyertünk meghívást, mely bemutatónk záróakkordjaként volt látható. A Király Tamás nevével fémjelzett esemény olyan kollekciókat mutatott be, melyek a hordhatóságot háttérbe szorítva inkább a látványt helyezték előtérbe. Kollekciónk fotóanyagának ismeretében találkoztunk Tamással és kaptunk lehetőséget, hogy a fiatal designerek fináléjaként szerepeljünk.
MZ: Rendkívül látványos ruhákat készítettél, hogy jut eszedbe egy-egy ilyen ötlet, mint például Az öreghalász és a tenger?
MK: Bemutatónk 3 minikollekcióból állt, első része egy víz inspirálta haute couture, második a fekete-fehér, múlt és jövő kontrasztját boncolgató pret a porter, harmadik pedig a már említett confusion couture, melyben a már jól ismert klasszikus ruhadarabokat mutattuk be, tőlük merőben szokatlan funkcióban.
A kollekciók, amik foglalkoztatnak, mindig valamilyen téma köré csoportosulnak, az „öreg halász” például egy strasszkövekkel díszített 30 méter organzából készült couture ruha, mely mégis a pusztulást szimbolizálja, inspirációja a környezetszennyezés és az emberi küzdelem volt. Az ugyancsak organzából készült öltöny a testünkben lévő vizet jelentette, melyre nem is gondolunk, talán egyetlen kifejeződése a könnycsepp… A lakk buborék-miniruha inspirációja a vízmolekula volt- valamint egy kikötő, az ezüst kishajók az emberiség világmeghódító törekvését mutatják, kontrasztja mégis az anyag vízlepergető tulajdonságából adódik. A villámló viharos éjszaka pedig egy taft estélyi ruha képében jelent meg.
Pret a porter kollekciónk ezúttal a fekete szín köré épült, alapvetően testre simuló, nőiességet kihangsúlyozó darabok inspirációi voltak: az építészet és térbeliség a zsebeken, derékpántokon, a természet- fa sziluett egy fekete garbón, metamorfózis- hernyó alakja egy fekete plíszirozott ujjú blúzon, és pillangó sziluett a nadrágon, múlt és jövő kérdése, mely szándékosan kerüli a jelent- ősmagyar díszítőelemek, sujtások, zsinórok futurisztikus vállmegoldásokkal párosítva.
Harmadik minikollekcónkat pedig a mesevilág szereplői ihlették, mely a ruhadarabok átértelmezésével egy teljes képzavart eredményezett, melynek üzenete a jelenleg tapasztalható zűrzavar, a gyermekkorban megtapasztalt világkép átértékelődése, mely sokunkat foglalkoztat.
Összefoglalva az öltözeteket mindig a minket körülvevő környezet, mindennapok tapasztalása, öröme és kudarca ihletik, melyek formálják a hordható ruhadarabokat vagy alkotói ruhákban teljesednek ki.
A Coterie Studio látványruhái valóban frenetikus élményt nyújtottak, a teljesség igénye nélkül, a zivatart például egy fekete felhőkkel borított, kék ruha testesítette meg, fél karján csúcsosodó, fekete puffos ujjal, a modell kesztyűjéből pedig esőcseppeket jelképező ezüstszálak nőttek ki. Az öreg halász és a tenger kompozíciójában szereplő halászhálóba gabalyodott „hölgyemény” hátán hatalmas halcsont meredezett, uszonya irdatlan hosszú, tengerkék, sodort tülldarabokból szerveződő uszályból tevődött össze.
MZ: A cipőket a kész ruhák szülik, vagy közösen fogalmazódik meg bennetek egy ötlet, amire aztán felépítitek az egész látványt?
MK: A tervezés nálunk összehangolt folyamat, egy alap ötlettel indul, és azt bontjuk ki, rajzolunk, konzultálunk és együtt gyűjtjük össze az alapanyagokat, tehát közösen állítjuk össze a kollekciót. A cipők is minden esetben egyedi tervek alapján készülnek. A különböző anyagkaraktereket úgy határozzuk meg, hogy azok színben és összhatásban, tökéletes összhangot mutassanak. A kaptafákat és sarkakat is a trendeknek megfelelően válogatjuk össze, és a cipődesign a választott formának megfelelően készül. Számunkra nagyon fontos, hogy a lábbelit a kellék funkcióból kiemeljük és visszahozzuk a mára sajnos elfeledett egyedileg tervezett cipő varázsát.
Ami a mesebeli topánokat illeti, nemcsak a fekete-fehér rombuszokból építkező csizmácska hatott fenomenálisan a modellek lábán, egy-egy az űrkompozícióba álmodott, ezüstcsattal ékített, piros lakk csizmácska is lehengerlő látványt nyújtott, nem beszélve a bumfordi, lapos talpú, fűzős ezüstbakancsról, mely a Holdra szállás mintadarabjaként funkcionált.
MZ: Hány munkaórába kerül egy-egy ilyen remek elkészítése?
MK: Őszintén szólva az öltözékek elkészítéséhez szükséges idő nagyon változó, a ruha ill. lábbeli bonyolultságától függ, és természetesen az alkotói darabok vezetnek ezen a téren, amelyek sok kézimunkát igényelnek („öreg halász”, „vihar”), illetve részlet-gazdag megoldásokat tartalmaznak („confusion collection”). Egy-egy ilyen darab akár egy hétig is készülhet, illetve többen dolgozunk rajtuk.
A cipők esetében a rajzos terven túl próbadarab is készül, mely ugyan próbára szánt anyagból, de fára húzva, lábra próbálható formában készül el, mivel ebben az esetben minden részletet milliméter pontossággal be kell állítani. A kifutóra szánt modelleknél nyílván az elsődleges szempont a látvány, így a félkész darabon pontosan be tudjuk állítani a kívánt arányokat, és az anyagok kellő megválasztásához is segítséget nyújt.
MZ: A szórólapotokon az áll, hogy ti öltöztetitek Kozma Orsit is, vele, hogy kerültetek kapcsolatba? Kívüle kik még a sztárkuncsaftjaitok?
MK: „Sztárvendégeink” közül Kozma Orsit emelném ki, akinek arculattervezői vagyunk, valamint Váczi Eszter, Behumi Dóri, László Boldizsár is rendszeres megrendelőink közé tartoznak. Orsival a Cotton Club Singers idejéből való az ismeretség, szólókarrierje nagyjából egy időbe esett studiónk megalakulásával, meghallgattuk első albumát, és úgy találtuk, hogy stílusában jól képviseli kollekciónk extrémebb, avantgarde vonalát.
Ami az extremitást és az avantgarde vonalat illeti, abból a show folyamán is szép számmal kijutott. Az űrkollekciónál maradva elég csak a Leila hercegnőt idéző nyakmerevítős, kötött és arany pároztatásából születő, ide-oda csavarodó pulóverujjakból álló remeket magunk elé képzelni, vagy az ezüstflitterekkel ékített, legombolható kapucnit, mely repülős sapkára hasonlít, de ahogy az őt viselő modelltől láttuk, vállra csapható táskaként is tökéletesen funkcionál.
MZ: Legutóbb az International Fashion Shown találkoztunk veletek, mikor és hol láthat benneteket legközelebb a nagyérdemű?
MK: A mára már IFSB névre átkeresztelt Wella Fashion Shown legfrissebb couture kollekciónkkal („Confusion Collection”) jelentünk meg, sajnos a rendezvény elég csekélyke sajtóvisszhangot kapott, amit fájlaltunk nagyon, hiszen kollekciónkat kifejezetten erre a rendezvényre készítettük.
Jelenleg a Wordoffline pályázat döntőseként egy építészet inspirálta kollekción dolgozom (M.K), melynek bemutatása áprilisban várható, valamint egy önálló COTERIE show-t tervezünk májusban, helyszínéül a Millenáris Parkra esett a választásunk, ahol szintén hordható és alkotói kreációt is szeretnénk színpadra vinni. Ezen kívül a tavaszi IFSB-re is készülünk, egy meglepetés kollekcióval, ami egy újabb tőlünk eddig nem látott vonalat kíván bemutatni.
MZ: Végezetül talán jogos a kérdés, a hordhatóbb irány, vagy a fantáziaköltemények mentén kívántok-e tovább haladni, hogy képzelitek a Coterie jövőjét?
MK: Tervező stúdiónk tevékenysége elég széleskörű, készítünk egyedi öltözeteket színpadra, esküvőre, illetve bármilyen alkalomra, arculattervezést divatcégek számára, mely a kollekciótervezésen túl magában foglalja a márkanév és logó megtervezését, weboldal készítését, de katalógus, reklámanyag fotózását is.
Az idei évben talán a céges formaruha tervezésben értük el a legnagyobb eredményeket, megbízóink között van a Valton-Sec Kft., a Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt., a Zwack Unicum Nyrt. és meghívást kaptunk az ORFK formaruha tervező pályázatára is. Tervünk az, hogy a COTERIE egy márkanévként kerüljön a köztudatba, melynek jellemzője a kreativitás, az egyedi ötlet és a sokoldalúság, mely maximalizmussal párosul, akár megrendelésről, akár alkotói munkáról van szó.
Király Tamás Special 2008 Performance
Rövid szünet után ismét hatalmas tumultus támad a kifutó körül, ami persze nem is csoda, hisz a hajnalt köszönteni divatpápánk, alias Király Tamás, emelkedik trónusára. A teremben kialszanak a fények, a sötétség kurjongatásokra, éltető füttyszóra csalja a nagyérdeműt, amit az ominózus függönyszaggatási ceremónia és a kéjes sikolyokkal övezett, Király Tamás előzene is tovább fűt, korbácsol.
Az egy térré lényegült backstage és kifutó hamisíthatatlan lokál hangulatot áraszt, a bárban bál van, parókás pucckirálynők teszik a szépet, fürtös rózsaszín parókák, méretes lila kalpagok, boák hullámoznak a rióinál is forróbb karneválban. Az egy szál körömollóval kialakított, mintha kovácsoltvas lenne költemények, ezúttal élénk színekben harsognak, a narancsszínű közepében például intenzív piros szív pulzál, de a magasimogató, zsákként körbeölelő költeményt is újfent megcsodálhatjuk.
Kisvártatva két rózsaszínruhás „jó kislány” is színpadra sasszézik, persze a történet ezúttal is megvan csavarva, honnét, honnét nem, egy lengén öltözött, parókás fenevad kezében pengeéles olló terem, hogy piros hajú, lila csizmáskás Lottieaink szemünk láttára alakuljanak ízig-vérig romlott perszónákká. A cafatokká lett, hagyományos textilruhák ide-oda csavarható kendővé enyésznek, takarásukban pirosban, aranyban úszó, vadítóan mutatós gyöngysorruhák bújnak meg, szikrázásukba, a fedetlen, pőre testfelületek látványába a szem is belekáprázik.
Hiszünk, vagy sem a Lochness-i szörny létezésében, a hosszú, zöld hajú emberfelettien szép, pengeéles műszempillákkal kacsintgató démon, műanyagrózsák borította tüllruhájában egyszerre tetszik a mocsárból épp csak kiemelkedett, pusztításra kész fenevadnak, no meg a békából lett királyleánynak is. Nomen est omen. Mivel a nyíltszíni csóknak nem lehetünk tanúi (ezúttal legalábbis), inkább hajlunk az előző feltevésre, pláne mikor őkelme, hatalmas szamuráj kardot ragad kezébe. Ő aztán nem kérdezi senkitől, tetszik-e a zöld szám?, nincs szüksége belegyezésünkre, a fallikus szimbólumnak is betudható szerszám nagyot suhint a levegőben, majd egy méretes műanyag rózsát szakaszt a tüllruháról.
A közönség soraiban vad közelharc folyik, mintha csak a mennyasszonyi csokrot kéne megkaparintani, mindenki egyért, egy mindenkiért felkiáltással veti magát a nagyérdemű a lehulló virágocska után.
Persze, mese nincs, the show must go on, a fináléban maga a sötétöltönyös Király is táncra perdül. Kifutón vagy kifutón kívül, nincs különbség, mindenki közösen ropja, s ropná talán még most is, ha menetközben el nem fogy az energiája! Mert a lelkesedés persze, örök.
Fotók:
Coterie Studio divatbemutató - Fáklya Klub, 2007-12-29
Király Tamás divatbemutató - Fákyla Klub, 2007-12-29
Király Tamás divatbemutató Backstage-e - Fáklya Klub, 2007-12-29
További cikkek a témában:
Portréinterjú Király Tamás, divattervezővel
Divatbeszélgetés Dukai Regina, énekesnővel
A Budapest Fashion Week zárónapján jártunk (november 23.)
Király Tamás Fashion Show (szeptember 22.)
Mindent az Ifjú divattervezők éjszakájáról a HazaiDivat.hu portálon
Írta: MZ , Dátum: 2008-01-03
- Divatbemutató
- Divatház, - márka
- Divatipar
- Divattervező
- Rendezvény
- Riport
- Barack
- Barna
- Budapest
- Coterie Design Studio
- December
- Dukai Regina
- Fűző
- Ifjú Divattervezők Éjszakája
- Király Tamás
- La Corset
- Lila
- Martin Krisztina
- Masni