Bál Szalon 200607 ŐszTéli divatbemutató (november 22.)

Fél hétre jár, a Hangár 4 stúdió előtt robosztus őrök vesződnek a bejárat körül elhelyezett fáklyákkal, mécsesekkel.


BÁL Szalon 2006/07 ősz/tél"Szebb a páva..."

Fél hétre jár, a Hangár 4 stúdió előtt robosztus őrök vesződnek a bejárat körül elhelyezett fáklyákkal, mécsesekkel. Mire mindet sikerül meggyújtaniuk – hangulatos fényárban úszik az egyébként néptelen utca –, lassan a vendégek is szállingózni kezdenek. Prominens személyiségeket rejtő, sötét Mercedesek, Toyoták fordulnak a Soroksári útra, Demszky Gábor főpolgármester, Karda Beáta énekesnő, a megasztáros Hoffmann Mónika és Puskás Péter - hogy csak néhányat említsünk az illusztris társaságból -, úgy látszik, nem támogatják a gyalogos közlekedést. Odabent aztán nincs megkülönböztetés. A díszleteknek köszönhetően, mintha nem is előcsarnokban, angol kis faluban (village-ben) várakoznánk, hófehér, keményített szakács jelmezekbe, tornyos szakácssipkába bújt pincérek kínálják a welcome drinkeket. A háttérben az Interkontinentál jégtömbszobra olvad, kicsit odább a Chopard szikrázó órái, méregdrága csecsebecséi csillognak a vitrinekben.



Csak a feketeruhás hoszteszlányok szigorúak, hét óránál korábban senkit nem engednek a terembe. Egyre nagyobb a zsivaj, orosz hangok vegyülnek a magyarba. Aztán, akárha varázsütésre történne, végül, nagy nehezen mégiscsak szélesre tárul az ajtó, hogy a nemzetközi közönség elfoglalhassa helyét odabent, a széksorok között.

Már a finom grafikával ékített meghívón romantikus estét ígértek a szervezők, de ami ránk várt, túl tett minden ajánlaton. Nemcsak a színpompás estélyi ruhák kavalkádjára célzok, a T-alakú kifutó hemzsegett a szebbnél szebb, neves modellektől. A magas színvonalú, különleges atmoszférájú, látványos show elemekben is bővelkedő divatbemutatón, többek között Aipli ÁgiEpres Panni, Túróczi Réka és a Topmodellból ismert Papp Valentina pompázott a Bál Szalon mesés költeményeiben. A jeles divattervező, Náray Tamás rendezésének köszönhetően, a legapróbb díszletelemek is életre keltek, a színpad bal sarkán terpeszkedő, sötét Maserati gépkocsi, nemcsak leleményes világítóforrásul szolgált, a divatbemutató során a lányok többször sorakoztak mögé, mintha a parti végeztével, épp most indulnának kocsikázni. Hogy teljes legyen a varázs, Ungár Anikó bűvésztanoncai léptek először a kifutóra.

Kislány és kisfiú abrakadabra mozdulataival, ördöglakatos mutatványukkal nyűgözték le a nagyérdeműt. Miután mindnyájan kellőképp elbájolódtunk, hirtelen sötétségbe borult a színészekkel, politikusokkal zsúfolt terem, a zene lágyabbra váltott. Az eddigi divatbemutatóktól eltérve, kissé szokatlan módon, nyitányként a mennyasszonyi ruhás parádéban gyönyörködhettünk. A hófehér, vállat szabadon hagyó esküvői költeményeket apró hímzések, finom ezüst strasszok díszítették, tervezőjük gyakran élt a míderes megoldással, finom szalagok futottak a modellek hátán. Az alakot hangsúlyozó, lágyesésű darabok nélkülözték a fátylakat, igaz, nem is volt rájuk szükség, így többet láttunk a házasuló arák boldog mosolyából. A modellek körül balettozó nyoszolyó lánykák masnis ruhácskáikban már csak fokozni tudták a hangulatot!

A második blokkban merészebb tájakra kalauzolt bennünket Náray. Ismét elsötétült a tér, klasszikusabb operarészlet csendült fel, amikor a modellek tűzpiros, hosszú estélyikben léptek a kifutóra. Pirosra jött a színes, hosszú zöld, narancsos, rózsaszín egyedi ruhacsodákban lejtettek a lányok. De előkerültek a fekete-fehér kétrészesek is, a szokványos kosztümöt és kiskabátot fodrok, zebracsíkok fosztották meg monotóniájuktól, ahogy a modellek fején tornyosuló kucsmák, avagy a tolldíszes kalpagok is rengeteget emeltek a kompozíciókon. A rövid koktélruhákat rojtokkal bolondították meg, apró ugyancsak rojtokkal ékített kistáskákkal, retikülökkel passzították. A csillogó, csupa flitter, csupa gyöngy nagyestélyiket nem átallották csontgombocskákkal is körbevarrni, így egy-egy szív, apró négyzet motívum még látványosabban kidomborodott a finom anyagokból. Az aranyban, feketében játszó, hosszú selyem estélyikhez vállig érő kesztyű, táska, kepp dukált. Az elegáns kelmékből készült estélyik körében a flitterek mellett a tüllaljak is nagy népszerűségnek örvendtek. Az idén igen divatos barnát és zöldet szintén a csillogó díszkövek varázsolták egyedivé. De a lenyűgöző ruhaköltemények áradatában a fantáziadús közjátékok mellett sem mehetünk el szó nélkül.

„Hiúság, asszony a neved” – gondolhatta Náray, amikor fekete ruhás modelljét, nyomában a három, mindenre elszánt, elegáns úrral színpadra küldte. A kockás mellénybe bújt „ficsúrok” kalpagokat, cipellőket, stólákat kínáltak a tükör előtt páváskodó szépségnek, aki minekutána minden egyes darabot magára próbált, elégedetten maradt a sajátjánál. Fejére csapta fekete cilinderét, nyaka köré csavarta fekete-fehér stóláját s önnön szépségétől megittasodva, laza csuklómozdulattal intett búcsút a köréje gyűlt férfiaknak. Közel ilyen hatásos volt az a jelenet, amikor a Botticelli Vénuszának szépségét meghazudtoló modellek, mintegy az antik mitológiából már ismert, nimfákként léptek a kifutóra. A természetesség jegyében farmerban, rózsaszín míderekben araszoltak, hatalmas, csupasz ágakat tartva kezükben, melyre különböző kiegészítők, csillogó cipők, gyöngyveretes táskák voltak felaggatva.

Aztán, mintha az est önmagába fordult volna vissza, ismét a nyitányban megcsodált piros csodákhoz hasonló ruhácskák következtek, ezúttal szőrmekeppekkel megbolondítva. És hogy a keretes szerkezet ne szenvedjen csorbát, a fehér se maradjon parlagra vetve, ha nem is mennyasszonyi költeményekben, de mindenesetre azt imitáló kreációkban sorjáztak elénk a modellek. Az ördögi, démoni vörös után a hófehér tollkeppekben már-már éteri angyaloknak látszottak. Az átlátszó csipkemíder, tüll alsórész kettősének a lágyan nyakba kötött csipkesál adta meg a maga hatvanas éveket idéző, Elizabeth Tayloros, Sophia Lorenes hatását. De természetesen, lévén báli ruháké a főszerep, előkerültek a hosszú tollboák is, a nagyestélyik anyagából készült elegáns kar-, vállszalagok. Ilyesmivel hangsúlyozták dekoltázsukat a lányok hivalkodó ékszerek, méregdrága nyakláncok, fülbevalók helyett.

A szem gyönyörei után, a fül gyönyörei következtek. A minden érzékre egyként ható est betetőzéseként Németh Anikó és Pintér Tibor operett duettjét hallgathatta meg a vájt fülű közönség. Míg a páros énekelt, a modellek ismét, immáron utoljára, előkerültek a színfalak mögül. Ezúttal zöld, barna nagyestélyikben, hosszú pávatollakkal ékített frizurával, akár a végzet pávaasszonyai. A produkciót dicsérő, kitörő taps nem maradhatott el. Kékes, csillogó árban úszó szemekkel - a make up Sipos Zita, sminkmester - hátra, oldalra tűzött kontyaikkal - a hajköltemények Zsidró Tamás, mesterfodrász keze munkáját dicsérték - tapsoltak a lányok is.

Talán sosincs vége az ünneplésnek, ha nem jön  a konferansz, s a tombola. De ez már tényleg csak ráadásként szolgálhatott az abszolút nőiesség jegyében fogant divatbemutató, az ötletgazdag finálé után...

Képek a Bál Szalon 2006/07 Ősz/Tél divatbemutatójáról - Hangár, 2006-11-22


Írta: MZ , Dátum: 2006-11-23






ALMAF