Konsánszky Dóra 200607 ŐszTéli haute couture divatbemutató a Festetics Palotában (november 15.

Ha tartalomhoz a forma, divatbemutatóhoz a helyszín – stílusos választásával ezt látszott követni a párizsi Haute Couture Szövetség Főiskoláján is diplomát szerzett divattervező.


"Megtört féltékenység"

Ha tartalomhoz a forma, divatbemutatóhoz a helyszín – stílusos választásával ezt látszott követni a párizsi Haute Couture Szövetség Főiskoláján is diplomát szerzett divattervező. A klasszikus szépségű Festetics Palota, mely többek közt olyan patinás épületek tőszomszédságában áll, mint a Nemzeti Múzeum, vagy a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, méltó hátteréül szolgált az eseménynek. Ha földtúrások szegélyezték is utunkat, tagadhatatlanul Budapest volt mágnás-negyedében jártunk. Odabent vörös szőnyeggel borított márványlépcső, impozáns folyosók sora vezetett a hófehér, stukkókkal, aranyozott tükrökkel díszített teremhez. Ki-ki pezsgőspohárral a kezében araszolt a legalább négy sorba zsúfolt buborékszékek felé, akinek így sem jutott hely, az az üvegajtónak támaszkodva leste a palotaterembe lépő modelleket, de akadt olyan is, aki minden akrobatikus tudását latba vetve, szinte az óriás kristálycsillárokon függött. Rengetegen voltak kíváncsiak Konsánszky Dóra legújabb, a strukturalitást és a nőiességet ügyesen ötvöző, a couture pikantériáját hangsúlyozó, 2006/07 Ősz/Téli ihletésű kollekciójára.



A „megtört féltékenység” jegyében, kaptunk hideget, meleget. Kőkemény vampok alakultak szemünk előtt ízig-vérig finom hölgyekké, Konsánszky modelljei ráadásul mindezt úgy alakították, mintha nem is a földön, nem is a széksorok között jártak volna... Fél nyolckor már lélegzetet venni is nehezére esett a látogatónak, mire a későn érkezők - mint a Viva tévéből, legújabban pedig a TV2 Megatánc műsorából ismert Patrícia - is elfoglalták fenntartott üléseiket, a teremben tetőfokára hágott a várakozás szülte izgalom, szinte harapni lehetett a feszültséget. A szervezők, mintha az utolsó pillanatig kívánnák srófolni idegeinket, rövid konferálás után engedték csak színre lépni az est királynőit, a modelleket.

Kemény, fémesen pattogó zenére léptek a terembe a lilaruhás démonok. Ruha, szoknya, nadrág, kabát, minden e csábító, idén különösen trendi színben pompázott. Elsősorban a sötét, padlizsánba hajló árnyalatok kaptak főszerepet az este, a világosabb zakós-kétrészes anyagát leginkább a fa évgyűrűire, szálkáira emlékeztető nyomott motívum varázsolta egyedivé. A fény hatására különösen érzékeny selyem és szaténkelmék csillogását kevés betoldott csipkerész lágyította. A plüssbársony kabát derékra simuló övvel, a modellek hibátlan alakját, a nőies vonalakat hangsúlyozta.

Ha valakinek túl sok, túl merész volna a violet ragyogása, a lilát bátran kombinálhatja feketével, vagy egy kis fehérrel, legalábbis a divatbemutató második blokkja erről győzött meg. Zakó és nadrág lehet sötét, a tűzéseknek, az oldalszegélyeknek viszont muszáj az ibolyaszínt visszhangozniuk. A fekete, lila blúzokat továbbra is az átlátszó, sejtelmes csipkebetétek, a jó helyen elhelyezett, fűzőszalagra emlékeztető masnik tették egyedivé. A fehér szín a nadrágok, a szoknyák oldalán futó, bőrszerű betoldásban jelent meg.

Konsánszky Dóra a nyakakkal, a vállakkal játszik a legtöbbet. A dekoltázs lehet hangsúlyos, számára egy kivillanó melltartó éppoly szexi, mint egy magasan záródó nyakrész, valami extrával megbolondítva. Lekerekített formák helyett előszeretettel él a kiálló vállrészek adta csúcsossággal, jégcsapokra emlékeztető „szögletességgel”. A vállmagasságban elhelyezett kolibri díszek, egy tűzés a mell vonalánál, ahogy a nyakláncként funkcionáló selyemvirágok, vagy egy-egy gyöngéden rejtett Kd monogram a ruhákon, is mind-mind apró finomságok. De ugyanúgy merész és kihívó a keresztpánttal átívelt dekoltázs, a vállakat szabadon hagyó ruhához felcsatolt ingnyak, vagy a fiús eleganciát hangsúlyozó, lila nyakkendő. A lényeg, hogy minden ki legyen fordítva, mindenben legyen egy kis csavar, plusz, amitől az, hogy elcsábítható nők vagyunk, már nem is olyan magától értetődő. Inkább igaz a visszája, hogy jéghideg eleganciánkkal ezúttal mi szeretnénk hódítani, és hála Konsánszky Dóra alkotásinak, erre meg is van minden esélyünk.

A lila mellett a zöld is hasonlóan hangsúlyos, igaz a zöld-fekete már nem annyira a kemény, hanem a lágyabb, a visszafogottabb, ha a szóban forgó divattervező esetében egyáltalán beszélhetünk ilyesmiről, vonalat képviselte. Átlátszó selyemblúzokban nem volt hiány, ahogy magasított derékmegoldású szoknyákban, nadrágokban sem. A látható strukturalizmusra, remek példa a leginkább csípőszorítóra emlékeztető, magasítást szolgáló betoldás a ruhadarabok felső részén. Nemcsak az egyedi, tűsarkú topánok, szandálkák, ez a múltidéző darab is hosszította a modellek lábát.

A klasszikus fekete-fehér összeállítások, legyen szó akár nyakrészről, csípő, derékvonalról, mind, a fentebb már felsorolt leleményekkel éltek. De egy látványos kiegészítővel, gondolok itt a lila harisnyákra, ahogy azt a divattervezőtől elleshettük, ezek is kedvünkre megbolondíthatóak. A fehér aljakon az ezüsttűzés, a feketéken az átlátszó csipke, tüllrészek emeltek. Népszerűek a hajtókás, bokáig érő szaténnadrágok, ahogy újból divatba jön a ’60-as években közkedvelt cicanadrág is.

És ha már átváltozásról beszéltünk a bevezetőben, lássuk az est fináléjaként szemünk elé táruló csodásnál csodásabb estélyiket. Nemcsak a zene szelídült időközben - fokozatosan tértünk a sanzon, kuplészerű jazzen át a populárisabb műfajokhoz -, a modellek is mintha, bár erőteljes kisugárzásukból a divatbemutató során, mit sem veszítettek, a klasszikusan vett nőiesség irányába haladtak volna. A homokóra alkat hangsúlyozására az épp csak térd alá eső, fehér bársonnyal alábélelt csipkeruha míderszerű felsőrészt kapott, a derekára kötött öv a test alsó és felső, dekoltázsrészét egyaránt hangsúlyozta. A flitterekkel díszített, csillogó költeményt a keresztpántos nyakmegoldás, selyemszalag varázsolta extravagánssá. A szaténaljba betoldott alsó csipkerész fodorként funkcionált.

Konsánszky Dóra - aki idén megkapta az Év Divattervezője kitűntető címet a Fashion Awards Hungary 2006 szakmai közönségétől - fantáziájának tárháza kimeríthetetlen. A külföldön is bizonyított, ötletgazdag divattervező csókra szomjas fenevadjai, rendíthetetlen, frivol nőiességüknél fogva nemcsak a férfiközönség szívét zúzták darabokra, bizony, mi nők is féltékenyek lettünk a lófarkas, némi vérvöröses, pirosas rúzzsal erőteljesen hangsúlyozott, egyébként is telt ajkú modellekre. Látva a közönség gesztusait, a csinos, szőke tervezőnőt, amint fekete miniruhájában, melyet ezúttal széles derékra, csípőre csúsztatott övvel kombinált, átveszi a feléje nyújtott virágcsokrokat és mosolyog, megállapíthattuk, elérte a célját: haute couture kollekciójával egyszerre döbbentette meg s nyűgözte le közönségét.

Fotók Konsánszky Dóra 2006/07 ősz/tél haute couture divatbemutatójáról - Festetics Palota, 2006-11-15


Írta: MZ , Dátum: 2006-11-17






ALMAF