A Stella XXII. Nemzetközi Divatfórumának sajtótájékoztatóján jártunk (február 15.)

Mai rohanó világunkban, ki ne szeretne egy feledhetetlen hétvégét eltölteni a szépség szigetén?


Szépség, Stella a neved

Stella Nemzetközi DivatfórumMai rohanó világunkban, ki ne szeretne egy feledhetetlen hétvégét eltölteni a szépség szigetén? 2007. február 24-25-én ragyogó alkalom kínálkozik a feltöltődésre, hiszen a Stella Nemzetközi Divatfórum jóvoltából a Budapest Kongresszusi Központ valóságos báj és kecs paradicsommá változik. Az exkluzív szakmai programokon túl a szervezők a legújabb divattrendek ismertetésével csábítják leendő vendégeiket, akciókkal, ajándékhegyekkel, non-stop frizura- és sminkkészítéssel várnak mindenkit, aki kilátogat a helyszínre.



Elöljáróban

A Budapest Kongresszusi Központ Lehár termében már pislákolnak a fények, halk zene szól, a kivetítő ontja magából a csinos lányokat, egyiküknek épp a frizurája készül, másikukat sminkelik a szakemberek. Lassan a média apraja-nagyja is a helyszínre szállingózik, hogy a szépségipar Közép-Kelet-Európa szerte egyik legrangosabb, immáron tradicionálisnak nevezhető rendezvénysorozatának részleteiről értesüljön.

Üröm az örömben?

A Stella XXII. Nemzetközi Divatfórumának sajtótájékoztatóját Blaskó Anikó tömör bevezetője után Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke nyitja meg, beszédében röviden vázolva a szépségpiac jelenlegi helyzetének, mondhatnánk tipikusan magyar visszásságait. Statisztikai adatokkal alátámasztott beszámolójából nyilvánvalóvá lesz, míg honpolgáraink jövedelmüknek csupán csekély százalékát fordítják szépségápolásra, átlagosan mindössze havi 14 700 Ft-ot költenek - mely összegben egyébként a fodrásztól kezdve a manikűrösig minden benne foglaltatik -, addig nyugati szomszédaink ennek a summának közel két, háromszorosát is hajlandóak rááldozni külsejük ápolására, karbantartására.

Vámos úr rákövetkező megállapítása, mely szerint a multik és a hipermarketek agyonnyomják a kiskereskedőket, talán nem hat újdonságként, azzal viszont, hogy a legádázabb, mindenkire egyaránt veszélyes, tehát üldözendő ellenséget, az aluljárókban dívó feketekereskedelemben jelöli meg, ha meglepni nem is lep meg, elgondolkoztatni mindenkit elgondolkoztat. Még Simon Tiborné, az immáron 55 éve fennálló Stella Zrt. vezetője, is az internetes kalózkereskedelmet tartja a cég legveszedelmesebb vetélytársának, a lejárt szavatosságú, fillérekért kínált dekorkozmetikumok dömpingével szemben nehéz versenyben maradni – állítja a barna hajú hölgy.

Bár a Stella stabil piaci pozícióval bír a partner kereskedőlánc és a saját márkás termékcsalád kiépítésének köszönhetően, mi több túlélte a rendszerváltást, a liberalizációt és a konkurenciát is, monopol helyzete mégis megszűnt. Igaz, panaszra így sincs oka a társaságnak, hisz máig magyar tulajdonban maradt, anélkül, hogy bármely erőfölénnyel bíró kereskedőlánc bekebelezte volna, ráadásul Zuglóban üzemeltetve a fodrász-kozmetikai piac legnagyobb áruházát, gazdaságosan működik.

Divatfórum címszavakban

A rövid, ám lesújtó szépségpiaci körkép, a Stella dióhéjban elénk tárt múltját, jelenét fejtegető előadás után, Simon Tiborné a XXII. piacszervező és piacépítő Nemzetközi Divatfórum színes programkínálatából szemezget. Február 24-25-én, közel 170 kiállítóval, négy teremben fogadják majd a látogatók hadát – árulja el - a szórakoztató rendezvények között a szakma művészeti ágának megnyilvánulásaival különböző showkon és workshopokon találkozhatnak az érdeklődök. A fodrászok és kozmetikusok továbbképzésén túl gondot fordítanak rá, hogy a lakosság is fontos ismereteket szerezhessen a szépségápolás területén. Nem lesz hiány külföldi sztárvendégekben sem! Többek között Alberto Gomez El Gitano hajvágó virtuóz emeli a kétnapos esemény rangját, aki egyenesen Buenos Airesből érkezik hazánkba, hogy egy fergeteges latin-amerikai show keretén belül ismertessen meg bennünket az újgenerációs technikával készült hajvágó és hajformázó termékekkel.

A szervezők különös hangsúlyt fektetnek a premiertermékek bemutatására is, ilyen a Lady Stella új családja, a 16 tagú Olíva. A krémek tisztán növényi alapanyagokból készülnek és bőrproblémákra is kitűnően alkalmazhatóak. Az értékesítés kozmetikusokon keresztül folyik majd, így mindenki a bőrtípusának legmegfelelőbbet választhatja az ízléses kivitelű termékek közül – derül ki Simon Tiborné tájékoztatójából.

A látvány magáért beszél!

A ránk zúduló információdömping megemésztésére nem sok időt kapunk. Elsőként Nagy Sándor lép dobogóra, aki a Subrina Professional Team képviseletében számol be a 2007-es frizuratrendekről, míg fekete-vörös és szőke-barna hajú modelljei rezzenetlen állnak az érdeklődő tekintetek kereszttűzében. A tépett és puhított eljárással készült frizura remekek lesznek uralkodóak tavasszal is – mondja a hajguru - az egyenes, tiszta formákat melírozással, a hideg, meleg színek keverésével hangsúlyozhatjuk. Nyugodt szívvel viselhetünk frufrut, de fontos, hogy az elkészült hajköltemények könnyen variálhatók legyenek, s egyfajta, a viselőjükre visszavetíthető mozgalmasság áradjon belőlük.

Fejtetőnket immáron (t)rendben tudva, fedetlen arcbőrünké lesz a főszerep. A 2007-es tavaszi-nyári sminktrend ismertetésére Gáspár Viktória vezető sminkes vállalkozik. Íme: a vékony textúrájú, már-már áttetsző alapozást az orcánkra felvitt natúr és nem túl erős pirosítóval vadíthatjuk, anélkül hogy éles kontrasztot teremtenénk a két festékréteg között. A szemhéjakat a tavasz slágerszíneivel, kékkel és zölddel hangsúlyozhatjuk, melyek közül is a natúrabb, fáradtabb, mattabb színek lesznek uralkodóak. De ugyanígy használhatjuk az ezüstöt és az aranyat is, némi fehérrel kombinálva a selymes fények kihangsúlyozása végett. A színes szemspirált viszont jobb lesz elfelejtenünk, 2007-ben csakis a fekete jöhet szóba. E célra kitűnően alkalmas a Manhattan Volcano szemspirálja, mely nevéhez hűen vulkán hamujából készül, élénk, fantasztikusan tartós fekete színével egyszerre dúsítja és hosszítja szempillánkat. Végezetül, ajkunkra csillogó, fényes szájfény kerüljön, melytől az egészségesnek s teltebbnek hat.

A sminkbemutatót Kalmárné Nagy Ildikó rövidített kontyshowja követi, estélyibe bújt, csinos modelljeinek 60-as, 70-es évek ihlette, zöld tea kivonatú hajlakkal tartósított frizurája minket is rögvest bálkirálynővé avatna…

Ki lesz a Lady Stella arca?

De lesz divatbemutató és szépségverseny is a két napos rendezvény keretén belül! 2007. február 24-én, szombaton Orosz Réka „Kötetlen nyakkendő” fantázianévre keresztelt divatbemutatóját csodálhatják meg azok, akik ezt múltkor, a Fashion Week alkalmával elmulasztották. A divatperformance újszerűsége ezúttal nem is annyira a bemutatandó, fantáziadús, újrahasznosított ruhákban áll majd, hasonló hangsúly esik a hajkölteményekre is, melyeket a frivol kollekció szellemében Marsi László fodrász fog elkészíteni a felvonuló modelleknek.

És hogy ki lesz a Lady Stella arca 2007-ben? – bizony arra is választ kaphatunk február 24-én, 16 órakor, ha kilátogatunk a Kongresszusi Központba. A 16 döntős szépség többek között a Barbara Esküvőiruha Szalon költeményeiben méri majd össze tehetségét, de lesz Pierre Cardin fehérneműbemutató is – ígéri Mészáros Sándor az Artshow Divatiskola vezetője az őt kísérő, bájos, báli ruhás modellek koszorújában. A zsűrit az Omegából ismert Benkő László, Kiki, Zoltán Erika, Sütő Enikő és Nyertes Zsuzsa erősíti majd, Fábián Éva vezető fodrász pedig az egymással mérkőző lányok sminkjéért és frizurájáért felel.

S akkor hazai fodrászkiválóságainkról még nem is beszéltünk! A XXII. Stella Divatfórumon Hajas László, Zsidró Tamás, Karika Zsolt mellett Szabados Iréne is tiszteletét teszi, de felsorolni is sok, ki mindenki fordul meg, köt ki jövő hétvégén a szépség szigetén, hogy látványos bemutatóival, praktikus tanácsaival minket, egyszeri földi halandókat is káprázatossá tegyen!


Írta: MZ , Dátum: 2007-02-16






ALMAF