Calzedonia, Intimissimi, Tezenis

Ha zokni, harisnya vagy bikini, akkor Calzedonia, ha fehérnemű, akkor Intimissimi - tudja ezt minden plázajáró.


CalzedoniaInterjú Nyester Ágnessel, a Calzedonia kereskedelmi igazgatójával (2006. szeptember 9.)

Ha zokni, harisnya vagy bikini, akkor Calzedonia, ha fehérnemű, akkor Intimissimi - tudja ezt minden plázajáró. De vajon azt is, hogy a két cég ugyanazon tőről fakad? Sőt, a tesvérmárkák valójában hárman vannak: hozzájuk tartozik a hazánkban még nem forgalmazott Tezenis is. De az alábbiakban az is kiderül, ki dönt arról, milyen fürdőruhát hordunk a nyáron, és az is, miért hasznos a rombuszmintás harisnya, és mi az a brazil bikinibugyi. 



HazaiDivat.hu: Mióta létezik a Calzedonia cég?
Nyester Ágnes: A Calzedonia-t 20 éve alapították, Verona közelében, alapítója Sandro Veronesi. Az új központ a veronai reptér mellett áll. Mivel olasz cégről van szó, a legtöbb üzlet Olaszországban található, de ezen kívül vannak boltjaink a mediterránium egyéb országaiban, tehát Spanyolországban, Portugáliában, Cipruson, Horvát-, Török- és Görögországban, de ott vagyunk Ausztriában, Szlovéniában, Lengyel- és Csehországban, sőt, még Oroszországban és Mexikóban is, tehát rengeteg helyen. Maga a Calzedonia cég egy anyacég, amelynek több márkája van: a Calzedonia (zoknikkal, harisnyákkal, bikinikkel foglalkozik), az Intimissimi (fehérnemű cég, amely 1996-ban született meg Olaszországban) és a Tezenis (gyerekfehérneműt árusít 50 üzletében világszerte).

Calzedonia HD: Mit jelent a Calzedonia márkanév?
NyÁ:

A calze olasz szó zoknit jelent, a donia pedig azt, világ. A márkanév tehát szabadfordításban így hangzik: Zoknivilág.

HD: Magyarországon hány üzlettel van jelen a Calzedonia és az Intimissimi?
NyÁ:
Öt évvel ezelőtt, amikor a céghez érkeztem, még csak három Calzedonia és egy Intimissimi bolt volt Magyarországon. Ma már 28 helyen vagyunk jelen az országban: a Calzedonia-nak 15, az Intimissimi-nek pedig 12 üzlete van. És 2004-ben nyitottunk egy outlet üzletet is a GL Outletben.

HD: Mi a márka sikerének titka?
NyÁ:
Az, hogy szaküzletekről van szó. A Calzedonia-ba betérők tudják, hogy zoknit, harisnyát - nyáron bikinit - keresnek, az Intimissimi látogatóinak pedig nem kell kerülgetniük a póló standokat, mert a boltjainkban csak fehérneműt találnak, azt viszont széles választékban. Ráadásul nálunk vannak extra nagy méretek és más speciális termékek is. Például ha bejön hozzánk egy idősebb hölgy, akinek visszeres a lába, akkor tudunk neki kínálni a problémájára kialakított zoknit, de közben a legutolsó divat szerinti lábravalók is ott vannak a polcainkon. És ugyanez igaz az Intimissimi-re, ahol a legtrendibb fehérneműk mellett kínáljuk a klasszikus, ’basic’ kollekciónkat is és közben ki tudjuk elégíteni a speciális igényeket is. Sokan jönnek be hozzánk műtét után azzal, hogy nem tudnak gumírozott bugyit felvenni. Ilyenkor tudunk nekik olyan pamutot adni, ami nem vág, mert nincsen varrása. Tehát rengeteg speciális termékünk van, mert abban hiszünk, hogy mindenkinek meg kell adni a vásárlás örömét.

  HD: A cég világmárka lett. Van még feljebb?
NyÁ:
Természetesen. A cég arra törekszik, hogy minél szélesebb körben legyenek elérhetőek a termékei. Tehát további üzleteket szeretnénk nyitni, és még több országban szeretnénk jelen lenni. Két hónapja például új üzletet nyitottunk Angliában. Az Intimissimi egyik büszkesége pedig, hogy két évvel ezelőtt megkereste a céget a világszerte elismert, nívós fehérneműt és fürdőruhát forgalmazó Victoria’s Secret üzletlánc, hogy csináljunk egy Intimissimi Corner-t (= sarok) az ohio-i üzletükben.   CalzedoniaHD: Kik tervezik a harisnyákat?
NyÁ:
A Calzedonia-n belül több csoport működik. Anno az alapítónak, Sandro Veronesi-nek jutott az az eszébe, hogy mi lenne, ha egy helyen lehetne megvásároli harisnyát, zokni, fehérneműt. A jövő nem azoké az üzleteké, amelyek több stílusban gondolkodnak, mert azokról nem tud kialakulni a vásárlóban egy egységes kép. Mi az egymárkás üzletekben hiszünk, amelyeknek egységes a koncepciójuk, a design-juk, az üzletberendezésük, és nem utolsósorban egységes az áruk is. A vevő nálunk tudja, mire számíthat. A veronai központban az egységes kép elérése érdekében több csoport dolgozik: az egyik a zoknikat és a harisnyákat tervezi, egy másik a melltartó+bugyikat, van egy külön csoport, akik a felsőkkel, illetve a pizsamákkal foglalkozik, az utolsó csoport pedig a férfitermékekkel van elfoglalva, ja és persze a fürdőruháknak is van egy csapata. Mindegyik élén van egy személy, aki összefogja a munkákat. Ők rendszeresen részt vesznek a külföldi divatbemutatókon, figyelik a trendeket, az előrejelzéseket és ezek alapján tervezik meg a saját kollekciójukat. Egy kollekcióban háromszor, négyszer annyi termék van, mint amennyi végül beérkezik az üzletekbe. Miután az említett szakemberek megtervezik a kollekciókat, jön egy bizottság - melyek én is tagja vagyok -, és eldönti, mely termékek mehetnek tovább, milyen változtatással, mennyiért. Ilyenkor valójában azt döntjük el, hogy melyik termékben bízunk a legjobban, és melyikből gyárt majd sokat a cég. Fontos megjegyeznem, hogy minden üzletbe megérkezik minden termék. Magyarországon három évvel ezelőtt kaptuk az első lábfej nélküli harisnyákat. Hiába nem hordták akkor még idehaza, nekünk fontos volt, hogy az emberek lássák a kirakatban, az eladólányokon, és aztán elkezdjék viselni. Idén akkora volt rájuk a kereslet, hogy még az olaszországit is túlszárnyalta.

Calzedonia HD: Ki és hol határozza meg a harisnyatrendeket?
NyÁ:
Olyan, hogy kifejezett harisnyatrend, nincs. A harisnyák kiegészítők, ezért a mindenkori ruhatrendek tükröződnek rajtuk. Mivel 2006. nyarán, de ősszel és télen is az arany a divat, ez jelenik meg a harisnyákon is. Két évvel ezelőtt, amikor a japán stílus volt a trend, akkor azok a motívumok voltak jelen. Amikor a retro volt a divat, nálunk is az ment. Most a ruhában a nagyon nőies, kidolgozott darabok a divatosak, ezért nálunk is magasabb lett a combfixek csipkerésze. Minden évben jelenetkezünk Tavasz/Nyári és Ősz/Téli kollekcióval, melyek mindegyike 180 pár harisnyából áll.

HD: Mennyire dolgoznak előre a cég tervezői?
NyÁ:
Nemrég fejeztük be a 2007 Tavasz/Nyári kollekciónkat, amelyből már már január óta válogatott a bizottság. Emellett igyekszünk naprakészek is lenni: mindig fenntartunk 5-10 helyet azoknak a termékeknek, amelyek esetleg robbannak, mert ezt előre sosem lehet biztosan tudni. De nem engedhetjük meg magunknak, hogy a szezonban kifogyjunk egy sikertermékből.

HD: Mi változott a harisnyák gyártásának technológiájában a cégalapítástól eltelt húsz év alatt?
NyÁ:
Modernebbek lettek a gépek, és ezáltal jobb minőségűek a termékek, igaz emiatt egy kicsivel drágábbak is. De a minőségjavulás elengedhetetlen ahhoz, hogy a vevőink, miután kipróbálják a termékeinket, vissza is térjenek hozzánk. És ami számomra külön öröm, hogy a hazai vevők rácáfoltak arra, hogy Magyarországon csak az olcsó termékeknek van piaca, ugyanis a magyar vevők igenis hajlandóak pénzt áldozni a minőségre. Spanyolország volt a másik piacunk, ahol szintén átfordult ez a tendencia.

HD: Mitől jó egy harisnya?
NyÁ:
Attól, hogy jó minőségű és tükrözi a viselője egyéniségét. Az is fontos, hogy passzoljon a lábformához, és itt oszlatnám el azt a tévhitet, miszerint a teltebb hölgyek nem viselhet mintás harisnyát. Ez azért butaság, mert optikailag lehet variálni. Nem véletlenül gyárt a Calzedonia hosszanti csíkos harisnyákat, hiszen az vékonyít, azonkívül vannak olyan rombuszmintás harisnyáink, amelyeken a minták direkt el vannak tolva. Vagy tudom ajánlani mindenkinek a nagyobb lyukú neccharisnyákat, még azoknak is, akiknek vastagabb a bokájuk, hiszen, ha a kénye testrészen sűrűn összetoljuk a necckockákat, a térdnél, illetve a combon pedig felhúzzuk őket, akkor sokkal nyúlánkabbnak látszunk. Aztán itt van a lábfej nélküli harisnya, amit már említetettem, ennek a viselésétől gyakran félnek az alacsony nők. Pedig ha két-három ujjal térd alá tolva viselik, direkt előnyös lesz a számukra. Azt tanácsolom a vevőinknek, hogy bízzanak a bolti eladólányok ízlésében, akik segítenek a megfelelő darab kiválasztásában, és bízzanak a boltvezetők kompetenciájában is, aki rendszeres továbbképzésen vesznek részt.

IntimissimiHD: Milyen harisnyatípusok vannak?
NyÁ:
A vékonyabb, áttetsző harisnyák lycrából készülnek, a nem áttetsző, de nagyon ellenálló harisnyák pedig microfibrából. A természetes szálú harisnyáink gyapjúból és pamutból vannak.

HD: Bár a nyárnak vége, de a melegebb égtájakra utazókat talán még mindig érdekli, hogy mi a jelenlegi fürdőruhatrend...
NyÁ:
A két részes bikini, abszolút. Valamint minél kisebb, annál jobb. Volt idő, mikor a nagyobb, francia bugyik voltak a menők, ma viszont a minél kisebb, brazil bugyik, vagy oldalkötős bugyik a divatosak. A klasszikus strandkendők háttérbe szorultak, helyettük jelentek meg a kaftánok és a női sortok.  Mintákat tekintve széles a paletta: a virágos, a csíkos, a retro és az aryn dízsítésű is megy. 2006. nyarán a korallvörös, gazdagon díszített Intimissimibikinikből, és a tengerészkék fürdőruhákból adtuk el a legtöbbet. Az Intimissimi egyébként évente két kollekciót mutat be: egyet a tavaszi/nyári és egyet az őszi/téli szezonra. Utóbbi jellemzően egyrészes darabokból áll.

HD: Milyen textilekből készülnek a mai trendi fürdőruhák?
NyÁ:
Ugynevezett microfibra anyagból, tehát kevert szálból. Ennek az az előnye, hogy bipoláris, tehát két irányba nyúlik, valamint színtartó.

HD: Mitől jó egy bikini?
NyÁ:
Fontos, hogy jól alkalmazkodjon a hölgy alakjához, és a legjobbat hozza ki belőle. Sokan úgy gondolják, hogy a kis sort milyen előnyös, mert, hogy sokat takar. De ez tévhit, mert pont a fenék alsó része látszik ki belőle, ami ha nem kerek és tökéletes, akkor pont az ellenkezőjét lehet elérni vele: hangsúlyossá válik a hiba. Helyette ajánlom az oldalkötős bugyit, amit nem kell szorosra húzni, hanem lazán kell viselni. Itt jegyzem meg, hogy az Intimissimi a férfivásárlókra is gondol:Intimissimikollekcióinkban megjelennek a férfi úszónadrágok is.

  HD: Mely korosztályból kerül ki a legtöbb Intimissimi vásárló?
NyÁ:
Hozzánk a 14 éves lányok az anyukájukkal jönnek, mert az 55 éves hölgyvásárlóink számára is tudunk gyönyörű, egyrészes fürdőruhát találni. Igaz, az Intimissimi-nél jelenleg B kosaras melltartók vannak, de lesznek C és D kosarasok is, és ezzel el is fog dőlni, hogy vásárol-e majd az a korosztály, amelynek ez a méret szükségeltetik. Olaszországban sokkal szélesebb az Intimissimi vásárlóköre Intimissiminek, mint nálunk, mert az a korosztály sokkal nyitottabb, mint az itthon. Meg persze ott régebben vannak Intimissimi üzletek.

HD: Miért választottad a Calzedoniát munkahelyedül?
NyÁ:
Olasz kéttannyelvű gimnáziumba jártam, és elég sokat volt Olaszországban a sulival, meg nyaralni is. Már akkoriban kiszúrtam magamnak a kinti Calzedonia boltokat és vadul vásároltam is bennük. Így amikor idehaza láttam, hogy embereket keresnek, jelentkeztem. Amikor kezdtem, még csak hárman dolgoztunk, volt egy ügyvezetőnk, és mindent csinálni kellett. A feladatom az volt, hogy felelősséget vállaljak az üzletekben a raktárkészletért, az eladókért, mindenért. Az elején aggódtam, hogyan oldom majd meg, de aztán sikerült belerázódnom, és később egyre többen lettünk. Kereskedelmi vezetőként két éve dolgozom, a comitée-ben (a kollekciókat elbíráló bizottság -  a szerk.) pedig három éve tevékenykedem, ami nagy megtiszteltetés a számomra.

HD: Te hordod a cég termékeit?
NyÁ: Most is egy Intimissimi felső van rajtam...

HD: Mit üzennél a Calzedonia és az Intimissimi vásárlóinak?
NyÁ: Azt szeretném kérni tőlük, hogy legyenek nyitottak, és merjenek segítséget kérni az eladóinktól. Ha bikini nélkül távozik a vevő, akkor mi nem voltunk elég ügyesek ahhoz, hogy megtaláljuk számára a megfelelő darabot. Hiszen 220 modellből biztosan talált volna olyat, amelyik a maximumot hozza ki belőle.

Szilva&Via


Írta: HazaiDivat.hu , Dátum: 2006-09-15






ALMAF