33. Nemzetközi Bőr- és Cipőhét (szeptember 30-tól október 2-ig)
Krisztusi korba érkezett a Nemzetközi Bőr és Cipőhét nevű szakmai kiállítás.
Aranycipő, kókusztalpbetét
Krisztusi korba érkezett a Nemzetközi Bőr és Cipőhét nevű szakmai kiállítás. A cipő- és alapanyaggyártók, valamint a nagykereskedők igényes körülmények között mutathatták be a jövő évre szóló kínálatukat a budapesti SYMA csarnokban, 2006. szeptember 30-tól október 2-ig. Noha a kiállítás elsősorban a szakmának szól, és célja, hogy üzletkötések fóruma legyen, azért sz ideérkezőknek fontos szempont az információáramlás is. Csakúgy, mint a ruhaiparnak, a cipőgyártóknak is figyelemmel kell kísérniük a legújabb szín- és formatrendeket, ezért a helyszínen trendelőadás segítette a tájékozódást.
A felvonultatott kollekciók nemcsak kívülről voltak vonzók, érdemes volt odafigyelni azokra a fejlesztésekre is, amelyek a láb minél nagyobb komfortját szolgálják. Ilyen új termékcsaládot mutatott be a Marc, amelynek a Nature nevű kollekcióját akár wellness cipőnek is hívhatnánk. A férfi és női lábbelik teljes egészében növényicserzett bőrből készülnek, de még a bélés és a talpbetét is, amelyet kókuszrost réteggel láttak el, hogy kényelmesebb és légáteresztő legyen. A cipők talpa valódi nyersgumiból van, és további előnyük, hogy mezítláb is lehet őket hordani.
A városi bakancsok újdonsága, hogy a Gore-tex technológiát egy új membrán kialakításával még légáteresztőbbé tették, így a fűtött helyiségekben is maximális a komfortérzet.
A csizmák már nem csak téli lábbelik, divatcikké léptek elő, szinte egész évben hordhatók. A western csizmák city változata nem az az ajtóberúgós fajta, hanem a jellegzetességek finom átirata, ami leginkább a sarokmegoldásban nyilvánul meg. De a 2006/07 Ősz/Téli szezon favoritja mégis a lovaglócsizma.
Ha kicsit előbbre tekintünk, már most láthatjuk, milyen cipőbe lesz érdemes beruházni jövő tavasszal. A fehéret és a rózsaszínt hanyagoljuk, az új divatszínek a földszínek lesznek, tehát a barna, a homokszín (desert és beige, vagyis a sivatagi és a tengerparti homokszín), valamint a zöld és a keki. Nyerő még az arany, az óarany és a bronz is. Ami a formákat illeti, a hegyes orr éppúgy divat, mint a kerek. A balerina cipő lapos talppal, alacsony sarokkal, és ívelt vonalú éktalppal egyaránt megjelenik a piacon.
Persze a nők a divat kedvéért hajlandók egy kis kényelmetlenségre is. Gyönyörű, elegáns cipőkkel jelentkezett a spanyol Brenda Zaro. Különleges anyagtársítású (hüllőbőr és farmer), hímzett és fonott bőrszandálok, körömcipők álltak standjaikon.
A kiállításon a férfiak sem szorultak háttérbe: látványos standon mutatkozott be a Bugatti, a Head és az AM szebbnél-szebb alkalmi, utcai és sporcipőkkel. A szuperkényelem kategóriát célozta meg a GriSport, olasz cipőgyártó vállalat, férfiaknak és nőknek szánt sportos utcai cipőivel. Travel elnevezésű cipőcsaládjukat GriTex (légáteresztő, vízálló) felsőrésszel és Vibram talppal állítják elő. A Josef Seibel ugyancsak a legnagyobb komfortfokozatra törekszik és a Szamos Kft.-vel együttműködve egymillió pár cipőt gyártat Magyarországon.
Bármely cipőmániás megszédül ennyi fantasztikus lábbeli láttán, gyönyörű bőrök, változatos fazonok, színgazdagság csábít minket. Sajnos, a gyártók és a nagykereskedők szerint még mindig a fekete a tuti, mert az mindenhez megy, pedig manapság már lehetnénk sokkal bátrabbak. Bronz, terrakotta vagy levélzöld cipő? Jövő tavaszig szokjuk a gondolatot!
Írta: Klára , Dátum: 2006-10-05
- Cipő
- Divatház, - márka
- Divatipar
- Kiállítás és vásár
- Riport
- Bőr
- Bőr- és Cipőhét
- Csizma
- Október
- SYMA
- Szeptember
- Western