QUELLE 2008 TavaszNyár divatbemutató a T-Com Székházban (április 10.)
Létezik-e Magyarországon olyan nő, aki ne ismerné a QUELLE-t, de legalábbis ne találkozott volna már minimum egyszer a katalógusukkal?
QUELLE tavasz, QUELLE nyár
Létezik-e Magyarországon olyan nő, aki ne ismerné a QUELLE-t, de legalábbis ne találkozott volna már minimum egyszer a katalógusukkal? Nem hinném. De hányan jártak ezek közül a nők közül a divatbemutatójukon? Gyanítom, kevesen, pedig 2008. április 10-én nem először rendezte meg a Quelle a sajtóban is visszhangot keltő bemutatóját, melynek helyszínéül idén a T-Com Székház aulája szolgált. Nem csalás, nem ámítás, 2007 óta már nem csak a katalógusban vagy az interneten szemlélhetjük meg a csomagküldő szolgálat ruháit, hanem bizony a kifutóra lépő modelleken is - amelyekre az első sorban helyet foglaló Koós Réka, Horváth Éva és Geszler Dorottya is kíváncsinak bizonyult. Az 1927-ben Németországban alakult Quelle ma már Európa szerte 15 országban van jelen, s a többi hasonló cégnél is megtalálható alapszolgáltatások mellett számos újítást vezetett be – tudhattuk meg Dr. Axel Steuernageltől, a QUELLE közép-kelet-európai vezetőjétől.
Itthon még csak kamasz, Németországban már idős hölgy…
A tavaly 80. születésnapját ünneplő QUELLE egy igazán modern épületben, a T-Com Székházban tartotta meg 2008 Tavasz/Nyári kollekciójának bemutatóját. A fémszerkezetes, üvegtetős aula erre az estére egy fehér kifutónak adott helyet, valamint a terem szélére húzódó svédasztaloknak és kerek, fehér/kék abrosszal leterített, gólyalábú körasztaloknak. A kezdésig ki pezsgővel, ki gyümölcslé kortyolgatásával múlatta az időt, amelyeket a körbejáró pincérek tálcájáról vehettünk magunkhoz. Nem sokkal nyolc után azonban mindenki elfoglalta a helyét, s Harsányi Levente felkonferálását követően a kifutóra lépett Dr. Axel Steuernagel majd Aliz Tepfenhart, a QUELLE magyarországi ügyvezető igazgatója, akik bemutatták az egybegyűlteknek a cég nemzetközi és hazai tevékenységét, fő jellemzőiket és természetesen az újításokat is. Megtudhattuk, hogy Magyarországon immár 15. éve rendelhetünk a QUELLE-től – tehát nálunk még csak a kamaszkorát éli a Németországban sokat látott idős hölgy -, s ennek megünneplésére, a QUELLE 2008-as tavaszi/nyári kollekcióját felsorakoztató divatbamutató végén, egy zsúrkocsin hatalmas tortát görgettek a kifutóra.
Milyen is az ilyen?
Nőiesség, elegancia és némi sportosság jellemezte a QUELLE kollekcióját, amely leginkább a hölgyeknek szólt, bár akadtak azért férfi viseletek is: öltönyök és terepmintás ¾-es nadrágok egyaránt. A miniruhák és kaprinadrágok felvonulása előtt azonban még Fekete Szilvia marketingvezetővel váltottunk néhány szót a QUELLE-ről és a később meg is szemlélt kollekcióról.
HazaiDivat.hu: Hányadik alkalommal láthatjuk a QUELLE ruháit a kifutón?
Fekete Szilvia: Ez a QUELLE harmadik nagyszabású divatbemutatója. Bár már korábban is tartottunk kisebbeket, ami ilyen nagyobb volumenű, ilyen helyszínre van szervezve és sajtóvisszhangot is kelt, azok közül ez a harmadik.
HazaiDivat.hu: Mennyire jellemző, hogy egy katalógusáruház divatbemutatót rendez?
FSz: Mi mindenképp szeretnénk ezzel hagyományt teremteni. A QUELLE a divat szószólója kíván lenni, ezért is szerveztük a divatbemutatókat az elmúlt egy évben.
HazaiDivat.hu: Milyen időközönként láthatunk titeket a kifutón?
FSz: Félévente, ahogy a QUELLE főkatalógus is megjelenik, tehát egy tavasz/nyár illetve egy ősz/tél katalógusról beszélhetünk, aminek a kollekciójából mutatjuk be ilyenkor a modelljeink egy részét.
HazaiDivat.hu: Több országban is képviselteti magát a QUELLE, de ugyanazt a katalógust és kollekciót láthatjuk Bécsben is, mint itthon?
FSz: Nem egészen. Azt mondhatjuk, hogy a közép-kelet-európai országok nagyon hasonló kínálattal rendelkeznek, az online megjelenésük is majdnem azonos, ám ez egy kicsit elkülönül a nyugat-európaitól - igaz a kelet-európai országok közt is vannak bizonyos különbségek. A QUELLE már 15 éve itt van Magyarországon, és folyamatosan figyeli a vásárlási szokásokat… ezeket ötvözzük a trendekkel s az, hogy mit kínálunk az itteni tapasztalatokon alapul, míg a bécsi kínálatot a bécsi kereslet határozza meg.
HazaiDivat.hu: A nyugatiak trendkövetőbbek nálunk?
FSz: Ezt így nem állítanám. Minden ország más és más. Például Románia ugyan keletebbre fekszik, viszont egy igen fiatal, igen dinamikus célcsoportot képez, az ő katalógusukban a nagyon fiatalos kollekciók kapnak helyet, míg nálunk inkább a klasszikus, hagyományosabb irányvonal dominál. Tehát nem lehet elkülöníteni, hogy a nyugati országok a trendkövetőek, míg a keletiek mind lemaradnak ezen a téren - országa válogatja. Eredendően Németországból indul ki minden, ami a QUELLE-vel kapcsolatos, ők szerzik be az árut, és megpróbálják jellemzően úgy összeválogatni a kínálatot, hogy az adott ország célközönségének megfelelő legyen.
HazaiDivat.hu: A katalógusaitok elég szerteágazóak, a kamaszoktól kezdve a kismamákon és férfiakon keresztül a műszaki cikkekig mindent felölelnek. Létezik mégis célközönség?
FSz: Igen, van egy alap célcsoport, őket célozzuk meg a főkatalógusunkkal. Családos, mégis modern, 30 év körüli fiatal hölgyekre fókuszálunk, akik minőséget szeretnének nyújtani maguknak és szeretteiknek. Ezen kívül kihoztuk a tematikus katalógusainkat is, amelyek speciális célcsoportoknak készültek, ilyen a Baba-mama katalógus, amely a fiatal anyukáknak és gyermekeiknek szól, a Játékvilág katalógus, a Testre szabott divat a teltebb hölgyeknek, 44-es mérettől, Férfidivat…egyszóval próbálunk mindenkire odafigyelni ezekben a tematikus kiadványokban. Ezen kívül különféle márkás termékeket is kínálunk: Adidas, Tom Tailor, Mustang, Esprit,Y.O.U., Puma...
HazaiDivat.hu: Melyek a legdivatosabb darabok idén tavasszal?
FSz: Gyere, megmutatom…
Valóban hátra is vonultunk a backstage-be, ahol már javában folyt a készülődés. A modellek talpig sminkben, lófarokba fogott hajjal vagy épp toronymagas kontyban várták a kezdés időpontját. A jókora terem közepén, vállfákon, katonás rendben himbálóztak a ruhák, szekciókra különülve – ahogy majd a kifutóra is érkeztek. Végigtapogattam, jól megszemléltem őket, majd gyors léptekkel visszasiettem a helyemre, mert már kezdődtek is a beszédek, majd pedig, amire mindenki várt, a divatbemutató.
Forró nyár – forró hangulat
Nehogy valaki elpilledjen a sok beszédtől és a várakozástól, a bemutató azonnal a fehérneműs blokkal indított. Egy szürke alapon fekete pöttyös szett borzolta fel elsőnek a kedélyeket, a melltartón fekete csipkeszegéssel, majd egy fekete/kék áttetsző bugyijú együttes következett, nem kevesebb sikerrel. Az összhatást vörös lakktopánkákkal tetézték, amelyek leginkább Dorothy cipellőjére hasonlítottak az Ózból…egy nagyon merész Dorothyéra.
Az alsóruhás lányokat meztelen felsőtestű fiúk követték terepmintás, 3/4-es nadrágban és farmerben. A fehérneműk után fürdőruhák következtek, amelyeken viszontláthattuk ismét a pöttyöket, klasszikus fekete/fehér kombinációban, esetleg piros/fehér variációban, ám ha idén valahogy mégsem akarunk babos bikiniben lejteni a strandon, hordhatunk helyette neonzöld és pálmalevél motívummal díszített darabokat is. A fazonok tekintetében még mindig a kétrészes modellek állnak az élen, push up megoldású vagy épp háromszög alakú felsőrésszel, normál pánttal, nyakban megkötőssel vagy lecsatolhatóval. Hozzáillő alsókból is bőven válogathatunk: alkatunknak megfelelően viselhetünk csípőszabású bugyit, tangát vagy kisnadrágot egyaránt. De annak sem kell bánkódnia, aki inkább az egyrészes modelleket kedveli, mert láthattunk ilyet is a kifutón, bordó/fekete mintázattal, hozzáillő strandkendővel.
Életre kelt katalógus
Még mindig divat a fekete/fehér összeállítás, jól láthattuk ezt a QUELLE bemutatóján is. A férfiaknál egy fehér nadrágra vethettünk egy pillantást fekete, galléros pólóval, a lányokon pedig megcsodálhattuk a fekete/fehér óriás virágmintás szoknyát vastag fekete övvel a csípőn, egy fekete kiskosztümöt, rövidke blézerrel, playboy nyuszis logóval díszített miniruhát vagy épp egy fehér kötött kisruhát/tunikát, a mély V alakú nyakkivágás körül bordás passzéval. A fekete és a fehér mellett láthattuk a kettő ötvözetét, azaz a szürkét is: egy enyhén redőzött mellrészű, ujjatlan top libbent elénk - mély, U alakú nyakkivágásában széles, flitteres sávval -, valamint egy empire szabású, visszabuggyosított aljú, ujjatlan ruhácska.
A színek tekintetében kedvelt párosításnak bizonyult a barna/kék variáció, valamint minden, ami élénk, már-már neon. Sárga/fekete mini hagymaszoknya, fekete toppal; éjszín cicanadrág a bokánál három fehér gombbal díszes, hozzá piros/fekete pöttyös rövid blúz - derekán vékony, megkötős övvel. Sárga, bő szabású, rövid fazonú kabátka ¾-es ujjal; farmerruha; dupla hatású, fehér/pink felsőrész; fehér/neonzöld tunika fehér nadrággal… mind-mind könnyed viselet, igazi nyári öltözék, s ha valamelyikhez kedvünk támad, még csak a boltba sem kell elmennünk érte, egyszerűen ragadjunk telefont, rendeljük meg postai úton vagy interneten, s legkésőb 30 nap múlva már az ölünkbe is pottyan a legújabb QUELLE ruhánk.
Fotók:
Fotók a QUELLE 2008 tavasz/nyár bemutatójáról
További cikkek a témában:
A Societá 2008. tavasz/nyár kollekciójának divatbemutatóján jártunk (március 28.)
Fehérnemű A-tól Z-ig (február 4.)
Mindent a Quelléről a HazaiDivat.hu portálon
Írta: Ekhó , Dátum: 2008-04-21
- Divatbemutató
- Divatház, - márka
- Divatipar
- Rendezvény
- Riport
- 2008 Tavasz-Nyár
- Geszler Dorottya
- Horváth Éva
- Koós Réka
- Quelle
- T-Com Székház