Ismét egy show...

Elevenség - ízlelgettem hosszasan a szót, mint aki megtalálta, amit keresett. A könnyedség mellett, melyet a Facile márkanév is hivatott kifejezni


Komjáthy Tibor ékszertervezővel folytatott beszélgetésem után, immáron kiokosodva, mondhatnám nem szégyen az, ha az ember eladni kívánt terméke köré valami látványosat és a maga nemében egyedülálló "produkciót" kerekít.



Légyen az, ékszerek esetén egy formatervezett doboz, divatbemutatók alkalmával egy még színpadra soha nem állított mutatvány - megálmodóját kárhoztatni nem lehet érte, egyet szeretne, de azt nagyon, közönségét szórakoztatva beszélni rá portékáira.

Fáczányi Ildikó zenés-táncos, sámándobos tavaszi-nyári kollekciójával is ez történt, olyan kontextusba került, mely kísérletet tett magát a márkát, a Facile-t, kelendőbbé tenni. Kamaszlányok, kamszfiúk, aprócska, elragadó, tündérien bájos kishölgyek csimpaszkodtak édesanyjukba vagy épp pörgős-forgós táncra invitálták drága szülejük, aki a felkérésnek könnybelábadt tekintettel, hogy is mondhatott volna ellent. Ennyit a működőképes stratégiáról.

A teremben összezsúfolódott barátok, Fáczányi Ildikó francia megrendelői "zabálták" a műsort, ráadásul még a gyerekre álmodott színes ruciknak sem tudtak ellenállni. A bemutató után nem egy és nem két szülő járult a csinos divattervezőhölgy elé gratulálni, no és érdeklődni persze, hol s mikor vásárolhat a színpompás kollekcióból.

A gyerekeknél egyöntetűen bejött, hogy játszótársaik, közülük valók és nem holmi megközelíthetetlen, meseszép manökenek mutatták be a viselésre szánt farmereket, szoknyácskákat, polókat, sortokat. A rendhagyó divatbemutató hatására ők is ilyen darabokat szerettek volna, de tüstént. Még csak kárhoztatni sem lehet őket érte.

Azért talán már igen, hajszálnyit, gondolatnyit, cseppet, hogy amíg magam próbáltam az ünnepelt alkotóművésszel interjút készíteni sem tudták félretenni rajongásukat. Zajos jelenlétünk zavarta a diktafonomat. Üsse kő! - hagytam rájuk, elvégre elevenség nélkül - állapítottam meg - nem is gyerek a gyerek.

Elevenség - ízlelgettem hosszasan a szót, mint aki megtalálta, amit keresett. A könnyedség mellett, melyet a Facile márkanév is hivatott kifejezni, kétségkívül talán ez a legjellemzőbb a "manócskákra", lurkókra is tervező, Párizst megjárt Fáczányi Ildikó stílusára. (A formába öntött elevenség volna a siker kulcsa? - tépelődtem buszon, villamoson, útban hazafele...)


Írta: MZ , Dátum: 2007-04-05






ALMAF