KeMENesi, Márton-Végső, Sziráczky Brigitta és Manier bemutató a Wella Fashion Show 3. napján
A hét órakor kezdődő divatbemutató-dömping sem tartogatott kevesebb izgalmat, meglepetést a négy órásinál.
Metroszexuális férfiak és csapdába esett Barbie-k
A hét órakor kezdődő divatbemutató-dömping sem tartogatott kevesebb izgalmat, meglepetést a négy órásinál. A Wella Fashion Show 2007 Tavasz/Nyár közönségének nőttön-növekvő létszáma is bizonyította, a trendekre szomjas kíváncsiak az idő haladtával nemhogy veszítenének érdeklődésükből, a meghívón sorjázó, egyre ismerősebben csengő nevek - KeMENesi, Márton-Végső, Sziráczky Brigitta és Manier - csak csigázni tudják kedélyeiket. Az est s a nyomában támadó sötétség beálltával valóságos tumultus támadt a Mezőgazdasági Múzeum impozáns előterében. És nem is kellett csalódniuk.
A harmadik napon…
Nem hiába mondják, gyakorlat teszi a mestert! - a szervezés, mintha parányival flottabbul zajlana a harmadikon napon. Még a bársonyülésekre csinos kis foglalócédulák kerülnek, a sajtó és a média képviselőinek már nem kell elhagyniuk a belteret. Ha kívánják, nyugodt szívvel maradhatnak, sőt, a kifutó uralta, vörösben úszó helyiségben - két divatbemutató között csakúgy kutyafuttában -, még interjút is készíthetnek az avantgarde irányt képviselő, fiatal tervezőkkel.
Egyik sarkot a kamerások, másikat a füzeteikbe bőszen jegyzetelő újságírók veszik birtokukba. Rohamsebességgel szalad el az egyórás szünet. Észre se vesszük, ismét szól a zene, a Wellát népszerűsítő reklámblokkok réges-rég lefutottak. Csak Kemenesi Tünde első modellje láttán eszmélünk fel.
KeMENesi
Ahogy a divattervező hölgy logója beszédesen utal is rá, Kemenesi Tünde bizony az urakra álmodja trendi szürkében pompázó kreációit.
A selyemfiúknak, piperkőcöknek, vagy egyszerűen csak igényes, divatorientált férfiaknak álcázott modellek első látásra ugyan megdöbbentenek, a következő pillanatban már arról ábrándozunk, vajon hány ámuldozó, irigylő, megkockáztatom kéjsóvár tekintet tapadna ránk, ha egyikőket, másikukat karon ragadva, hagynánk kifutóstól csapot-papot, s újsütetű kedvesünkkel azon nyomban korzózni indulnánk. Bizony még a belvárosban is feltűnést keltenének táchtig uracskáink!
Hogy fehér tollhegy borítja választottunk haját, azon már nem is botránkozunk meg, ami elsőre szokatlannak, meghökkentőnek tűnik, az a derék körül futó széles pánt, melyet eddig csak hölgyeken láttunk.
Az urak mellkasán kereszt alakban végigfutó nadrágtartó az ötletes elhelyezés végett ugyan valami Top Secret-es, ízig-vérig férfias repülős múltat sejtet, ilyen könnyen nem adjuk meg magunk a látszatoknak. A magas derekú, szürke nadrág, a hozzá passzított fekete inggel és a csípőn futó, csillogó kövecskékkel ékített, hatalmas övvel ismét feminin jelleget kölcsönöz az egyébként igencsak finom, mesterien kidolgozott öltözéknek.
Persze, ha fejet hajtanánk az unisex térhódítása előtt, nem volna mit szóvá tennünk. Még uracskánk szépen fésült, zselézett, hajlakozott frizurájáról is a metroszexuálisok jutnának eszünkbe, s kitörő örömmel fogadnánk, hogy immáron kedvesünk is az irigyelt Backhemek sorába lépett.
Az ezüst nyakláncok, az ingen szikrázó kristálydíszek, az ugyancsak ezüstös csillogású mellénnyel kombinált tülling, egy finom sál tapintásakor nem szisszennünk fel, ahogy attól sem kellene tartanunk puszilgatás közben barátunk borostája megszúr, mert hogy az sem volna neki.
És ha párunk kész volna hajszálcsíkos, vagy talányos bőrpantallójához még öltönyét, hímzésekkel ékített, finom zakóját is magára ölteni, akár édes papánknak, mamánknak is készek lennénk bemutatni. Hisz az említett darabok, ha az imént felvázolt összképet nem is döntik romba, rengeteget szelídítenek olaszos eleganciát sugárzó „dőzséinken”.
Márton-Végső
Márton Rózsa és Végső Gizella nevét talán már mindenki hallotta. Elég csak az elhíresült Art’z Modell márkára gondolunk, máris ők jutnak eszünkbe. A leleményes tervezőpáros ezúttal a görög-trójai mondavilágot adaptálta visszafogottan cyberbe.
Páriszuk tetőtől-talpig fehér együttesét, nadrág, zakó, a gyönyörűséges csipke kézelő, a nyakban lógózó aranyfüggő, a frizurában tenyésző fehér tollzat varázsolta meghökkentően újszerűvé. Nyomában a viszály istennőjének, Ériás méretűvé duzzadt aranyalmáját szorongató, légiesen sudár Aphrodité, Heléna ugyancsak hófehér, elomló selyemruhában lépegetett. Szépsége láttán elámultunk, noha a mellkasán csillogó strasszkövek, a lábán szikrázó, „majdnem” aranycsizma, már sugallt valamit a ránk váró kollekció pikantériájából.
Az ezüstöt és az aranyat minden mennyiségben használó tervezőpáros, hol a karokat, hol a lábakat futtatta körbe az említett színekben pompázó, sztreccs anyaggal, talán a trójai háború veretes páncéljait idézvén emlékezetükbe. De a fantáziaruhák egyszersmind a jövő űrből táplálkozó generációjának is kielégüléssel szolgálhattak. A fényt prizmaként tűrő ezüstnadrághoz félhosszú ujjú, fehér köpenyruha dukált, az alsó részen elhelyezett fodor, avagy a hátsórészen ötletesen alkalmazott, szándékosan félrecsúsztatott zseb mind-mind csak emelni tudták a kreáció természetfeletti talányosságát.
A fekete, hátul keresztpántos, elől átlátszó ruhához uszály csatlakozik, a párducmintával ékített aranyegyberészest szó szerint a lélegzet tartja viselőjén. A nyakba köthető pántok merészen fityegnek a modell lapockáinak magasságában. De Márton-Végsőék arany, ezüst csíkokkal ékített, sejtelmesen áttetsző tüllruhája sem kevésbé merész. A hosszú, piros, műanyagokkal, lánccal díszített ruhácskát a fűzős megoldású hátsórész avatja minden high-tech törekvés dacára nőiessé. Pirosra színezett műszempilláinkat rebegtetve, Aphrodité, isten veled, bizonyos, egyetlen férfié sem állhatna ellent csábításunknak.
Sziráczky
„Rendezetlen harmónia, nőies vonalvezetés…” – Sziráczky Brigitta a maga mottójában elénk állított paradoxont igyekszik kibontani bemutatott kollekciójával. Zabolátlanság és tökély – mondanánk mi, francia sanzonokra lépegető modelljei láttán.
A hosszú, piros ruhát nemcsak a mesteri kiegeszítők, arany cipellő, arany táska, teszik a hétköznapitól elrugaszkodottan elegánssá, Ő a kreáción lebegő, önmagukba csavarodó fodrocskák váratlan, egyszersmind kiszámíthatatlan felbukkanása visz mozgalmasságot az alkotásba.
Az haute couturbe hajló, rövidállású, csipke, tüll rátétekkel díszített zöldes ruhácskát citromsárga harisnya, zöld cipellő avatja extravagánsan nőiessé. Az anyag finomságának, a szabásvonalaknak köszönhetően a színek sem válnak harsánnyá, vagy harsogóvá, ellenkezőleg, meglepően üdének és frissnek hat szokatlan kettősük.
A csipke fodrok és rátétek majd' minden kreációban visszaköszönnek, az ékítő elemek túllépve önmagukon sajátos jelentéstartalommal telítik Sziráczky Brigitta öltözékeit. A burjánzó flóra és fauna, az örökké megújuló természet képviselőiként, segédletükkel magának a tavasz születésének leheténk tanúi.
A tiszta fehér aljhoz, fodros nyakú, karú tüll boleró passzol, melyet minden művészi hóbortosság dacára, ugyancsak tisztaságot, rendet sugárzó fehér bokacsizmával ildomos viselnünk. A rózsaszínnel kombinált lila, mellrésznél megköthető ruhácskának a fejre tekert kendő adja meg a maga franciásan múltidéző hangulatát. A látvány magával ragadó, a fülbemászóan andalító muzsika ellenére, már-már hallani véljük a hátul földet seprő kelme suhogását.
Manier
Reméljük, az extravagéns fogalmát nem csépelték még el, mert ha valakik, Németh Anikóék biztosan megérdemlik a jelzőt. Igaz ugyan, a Manier trendi szűrkőkkel indította bemutatóját, de ami utána következett, látványban felülmúlta minden képzeletünket.
A dandys külső megteremtése végett bátran próbálkozhatunk otthon is a szürke nadrág és mellényke kettősével, ha selyemövvel kombináljuk az említett szerelést, még egy kis játékos fantáziát is csempészhetünk az együttesbe. Ha inkább választanánk a ruhát, tegyük, a rakott aljú szürke monokrómitásút tüll nyak és kézelő bontja meg, ahogy a fekete-fehér csíkos, térdig érő harisnyazokni is ötletes kiegészítője a bolondosan nőies darabnak.
A szürke mellett választhatjuk a fehéret is, az előttünk álló nyár slágerszínét. A magas derekú nadrágot, kapucniban végződő, talányos felsőrészt ezúttal Csősz Bogin, a Wella Fasion Show arcán csodálhattuk meg. A filces hatású, fehér anyagból állónyakú ruha is készült, melyet frappánsan elhelyezett kék-zöld tűzések varázsoltak egyedivé. A ruhához párosított zöld lábbeli természetesen a díszítőmotívumokkal harmonizált.
A kalapos dámák színrelépésekor már egy, a romantikát Vivienne Westwood őrült ötleteivel összeházasító, szigorúan 18 karikás, felnőtteknek szóló mesében érezhették magunkat. A hosszú tört fehér ruhának az égbe magasodó, színes tüllökkel, vendéghajakkal ékített fejfedő adta meg a maga varázsát, az erényövként feszülő fürdőruha és fekete nadrág összedolgozásából született remeknek, a combra erősőtett, piros fodrocskák, a hosszú köntös és természetesen a már előbb vázolt kalpag fokozta, a tovább már nehezen fokozhatóig, lélegzetelállító hatását.
A fináléban felvonuló, hosszú, zöld ruhás „baba-mennyasszony” láttán azonban az eddig aléltan bámészkodóknak is elkerekedett a szeme. A királynő fejükön terpesztő hajasbaba, a hosszú, zöld, tülluszály rabságában veszteglő, sellőként hullámzó, mezítelen Barbie-k sokasűga az elgondolkodtatás mellett, mindenkit heves tapsra ösztönzött.
Képek KeMENesi Tünde bemutatójáról, Wella Fashion Show - Mezőgazdasági Múzeum, 2007-03-04
Képek a Manier bemutatóról, Wella Fashion Show - Mezőgazdasági Múzeum, 2007-03-04
Képek Sziráczky Brigitta divatbemutatójáról, Wella Fashion Show - Mezőgazdasági Múzeum, 2007-03-04
Képek a Márton-Végső tervezőpáros bemutatójáról, Wella Fashion Show - Mezőgazdasági Múzeum, 2007-03-04
Írta: MZ , Dátum: 2007-03-12
- Divatbemutató
- Divatipar
- Divattervező
- Rendezvény
- Riport
- Fashion Week
- KeMENesi
- Manier
- Mezőgazdasági Múzeum
- Márton-Végső
- Sziráczki Brigitta
- Wella Fashion Show