Vanicsek Gáborral, a Trendparty szervezőjével, a Bloom Models vezetőjével beszélgettünk

Az első WMN Hiúságok Vására, a Westen City Center „B” parkolójában a Bloom Models Trendparty-val nyitott.


TrendpartyA 2007. tavaszi Trendparty, avagy a WMN 0. napja

Az első WMN Hiúságok Vására, a Westen City Center „B” parkolójában a Bloom Models Trendparty-val nyitott. A Pussy Deluxe és a Vive Maria fehérneműitől, Kemenesi Tünde metroszexuális férfikollekcióján át, Benes Anita menyasszonyi és báliruha költeményeiig sokan kifutóra léptek. A szakmát és a megrendelőket közös fedél alá toborzó rendezvény sikeréről Vanicsek Gábort, a Trendparty szervezőjét és a Bloom Models ügynökségvezetőjét faggattuk, aki örömmel osztotta meg velünk a Westend-beli kiállításon szerzett tapasztalatait is.



Kicsi a keret, sok a tehetség

MZ: Beszéljünk egy kicsit a Trendparty-ról!
Vanicsek Gábor:
A Trendparty nevű rendezvényt arra találtuk ki, lévén modellügynökség vagyunk, hogy kicsit több irányból próbáljunk lökni a hazai divatéleten. Fontosnak tartjuk, hogy fejlődjön az öltözködési-, a viselkedéskultúra is, meg minden egyéb. Az alapötlete az volt az eseménynek, hogy csináljunk egy olyan divatrendezvényt, amire az egyik oldalról a divatszakmából hívunk embereket, divattervezőket, modelleket, stylistokat, fotósokat, újságírókat, akik divattal foglalkoznak, illetve, ami nagyon lényeges, hogy megjelenjen a másik oldal is, ami a pénzt képviseli gyakorlatilag. A legnagyobb hirdetőket hozzuk el, akik már olyan mennyiségben reklámoznak, hogy azzal már befolyásolni tudják a trendeket. Itt mondjuk a T-Comról beszélhetünk, ahol mindig nagyon trendi fiatalok vannak. Ilyen jellegű rendezvény kevés van, az alapötlete az, hogy a tőkével rendelkező oldal is lássa, létezik Magyarországon divatszakma, léteznek tehetséges emberek. A divattervezők között is rendkívül kreatív emberek vannak, akiknek nagyon nehéz megmutatkozniuk, egy divatbemutatót összehozni még nekünk sem egyszerű. Nagyon nagy munka van benne, nyilván, szponzorokat kell keresni hozzá, amire egy kezdő divattervezőnek esélye sincsen, hiszen az ő produkciójukra nem adnak pénzt. Mi egy kicsit több helyről tudjuk megközelíteni ezt a dolgot. Mindig az a célunk, hogy a Trendparty-n megjelenjen valami érdekes, külföldi márka és mellette mutasson be egy vagy két magyar divatmárka, divattervező is.

Hezitáló szponzorok

MZ: A töménytelen tehetségből, hogy lehet kiválasztani azt az egyet-kettőt?
VG:
Igazából azt szeretnénk, ha ki tudnánk írni egy olyan pályázatot, ahol egy szűk zsűri, nem kifejezetten szakmai zsűri, el tudná dönteni, hogy adott pillanatban ki az, aki legalkalmasabb arra, hogy bemutassuk. Ez így nagyon nehézkes, a szponzorpénzek gyakorlatilag mindig az utolsó pillanatban érkeznek meg, így nagyon nehéz egy ilyen pályázatot végigvinni. Majd meglátjuk sikerül-e. Most is próbáltunk pályázatot csinálni, de nem tudtunk. Egyszerűen olyan rövid határidőt kéne megadnunk, hogy az alatt képtelenség is valami igazán jót, kiemelkedőt alkotni, mi meg nem tudunk hosszabb időt hagyni, hisz a szponzorok miatt gyakran az utolsó pillanatokban derül ki, egyáltalán lesz-e rendezvény, vagy sem.

MZ: Hogy kerül egy modellügynökség kiállítóként a WMN-re?
VG:
Igazából tulajdonképpen azért vagyunk itt, mert tegnap a Trendparty is itt zajlott, a WMN adott helyszínt nekünk. A szervezők úgy gondolták, hogy ez nekik is jó reklám, általunk jó páran megismerik a kiállítást. Körülbelül háromszázan voltak jelen tegnap, ahhoz képest, hogy a USE-nak szintén ekkor volt a bemutatója. A WMN-nek a szervezője mondta, hogy csináljunk mi is egy standot, mert ilyen még nincs a helyszínen és ezzel is egy kicsit színesebb lehet az egész. A most zajló divatbemutatókon is rengeteg lány vesz részt, akit ismerünk, igazából kapcsolatépítés céljából vagyunk itt. Kicsit furcsa a dolog, de így történt.

MZ: Milyennek látja a Hiúságok Vásárát?
VG:
Az az igazság, hogy még nem tudtam végigmenni a kiállításon. Tegnap úgy nézett ki, hogy mire össze tudtunk pakolni reggel hat óra volt, akkor haza szállítottuk, amit kellett, ott kipakoltuk, stb… A standot is csak ma tudtuk befejezni, úgyhogy nem tudom. Alapvetően szerintem ez egy nagyon jó ötlet és szerintem sikeres is lesz. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy itt a Westendben van, mert ha kint a BMW területén lenne, oda sokkal kevesebben mennének. Itt tényleg előfordulhat, hogy az ember sétálgat a Westendben és amikor meglátja, hogy itt van ez a vásár, be tud jönni ide. A helyszín, a közeg is nagyon jó, úgy gondolom.

Nevelni kell a közönséget!

MZ: Előfordul, hogy jövőre is részt vesznek majd a rendezvényen?
VG:
Nem tudom, ezt majd még meg kell beszélni, mert azért nagyon nehéz volt összehozni a két dolgot. Igazából sok minden befolyásol. Az alacsony beltér miatt nem lehetett olyan kifutót, hátteret, meg világítást építeni, amit igazán szerettünk volna. Nem volt rossz, de mi egy kicsit nagyobb szabású partyt szerettünk volna adni. Igazából nem egyszerűen egy divatbemutatót képzeltünk el. A Trendparty nemcsak a divatbemutatókról szól, de szól a modellekről és a szórakoztatásról, a hangulatokról is. Minderre azért van szükség, mert a korrekt divatbemutatókat a nem szakmai közönség gyakran nagyon hamar elkezdi unni, nem kötik le a ruhák. Látja ugyanazt az arcot harmadszor kijönni és már nem tud figyelni. Igazából ezt is meg kell tanulni, hogy, hogy lehet élvezni egy divatbemutatót, hogy, hogy lehet ráérezni arra, hogy a bemutatásra kerülő ruhákban mi is a szép, az esztétikum. Egyelőre ez a kultúra még nagyon gyerekcipőben jár itt Magyarországon, pont ezért mi egy olyan dolgot szeretnénk csinálni, ahol a ruha is, a modell is él. Egy olyan egységet szeretnék teremteni, ahol a képi elemek, a zenei elemek, a ruhák, modellek, illetve a világítás is mind összhangban, egyensúlyban vannak. Nem tudom, hogy Magyarországon egyáltalán volt-e már ilyen. Lehettek próbálkozások, de mivel a technika nagyon gyorsan fejlődik, ezért igazán nagyszabású dolgot nehéz csinálni.

MZ: Hogy fogadta a közönség a tegnapi bemutatókat?
VG:
Nagyon érdekes volt a tegnapi bemutató, sok olyan vendégünk volt, aki nem divatszakember és ők pont azt mondták, hogy nem érezték az időt. A Pussy Deluxe fehérnemű bemutatójával kezdtünk, utána jött Kemenesi Tündének a fiú kollekciója, ami teljesen elütött a korábbi műsorszámtól, lévén az egyik egy ilyen happy hangulatot árasztó produkció, a másik pedig sokkal romantikusabb, mélyebb dolog. Utána a Vive Maria komolyabb fehérneműi következtek, majd jött a Daalarna bemutató, tehát teljesen külön hangulatok voltak. Kicsit nehéz is volt összekapnunk a műsort, mert mi nem egészen így szerettük volna, de sajnos a megrendelők időnként beleszólnak és figyelembe kell venni az ő kívánságaikat is. Akik látták, azt mondják, hogy jól sikerült és nem unták meg, holott hosszabb lett, mint ahogy szerettük volna. Mi olyan 35-40 percre gondoltunk, de ezt túlléptük.

Élményfalatok Beyoncével

MZ: A divatbemutatókon túl még mivel kápráztatták el a nagyérdeműt?
VG:
A divatbemutatók után mindig van egy party rész, ahol beszélgethetnek egymással az emberek. Olyan szűk a szakma, hogy gyakorlatilag mindenki ismeri, legalább látásból a másikat, és hogyha összetalálkoznak, akkor ugyan elég sok az utálkozás, de azért beszélgetnek is. Nagyon sok ötlet valóban úgy születik, hogy az emberek elkezdenek egymással társalogni. Mi pont ezt szeretnénk, illetve azt, hogy a tervezők tudjanak azokkal a megrendelőkkel is találkozni, akik egy divatbemutató ügyében kompetensek lehetnek. Tehát ez egy ilyen beszélgetős party, a zene sem túl hangos. Kis falatkákat lehet csipegetni, nem kell leülni ahhoz, hogy elfogyasszuk őket, ezeket nyugodtan meg lehet enni kézzel. Egy kiadós, késsel, villával fogyasztott vacsora tönkreteszi a társalgást. Aztán van tombola és utána még egy afterparty, amikor már kicsit hangosabb a zene, ott tényleg bulizás van. Ide hívunk modelleket is, tehát végeredményben egy modellpartyvá növi ki magát a rendezvény. A felépítése a trendpartynak gyakorlatilag mindig ugyanez, csak szeretnénk naggyá kinőni magunkat, hogy idővel tényleg valami jelentőset tudjunk létrehozni. Ami még érdekessége volt a legutóbbi eseménynek is, hogy élőben kevert zene volt hozzá, a srácok, akik szolgáltatták hozzá a talpalávalót, két éve Beyoncé lemezére készítettek remixet. Ez egy nagyon nagy dolog. Sok ilyen kreatív ember van, a cél az, hogy belőlük egy csapatot tudjunk létrehozni, olyan csapatot, akikkel majd komolyabb és minőségibb rendezvényeket tudunk életre hívni.

Mindent a Trendparty-ról a HazaiDivat.hu portálon

Mindent a WMN Hiúságok Vásáráról a HazaiDivat.hu portálon


Írta: MZ , Dátum: 2007-04-20






ALMAF