Téma: COULEUR LOCALE

Az idei Design Hét Budapest fesztivál 2011. szeptember 30. és október 9. között zajlik. Díszvendégünk a soros EU elnök Lengyelország lesz.


Design Hét 2011Közös erőfeszítéseinknek köszönhetően 2010-ben egy minden eddiginél sikeresebb és nagyobb szabású fesztivált valósítottunk meg.

A Magyar Szabadalmi Hivatal támogatásával és a Magyar Formatervezési Tanács védnökségével a Design Terminál hetedik alkalommal rendezte meg a Design Hét Budapest című eseménysorozatot.



A főváros egész területén zajló fesztivál október 1. és 10. között 190 partner együttműködésében közel 120 eseménnyel várta az érdeklődőket. 60ezer fős közönségünket - az elmúlt évekhez hasonlóan - megtartottuk. 2009-hez képest együttműködőink száma közel 20%-kal emelkedett (163-ról 190-re), illetve az érdeklődők majd' 40%-kal (87 helyett 120) több programból válogathattak. Programfüzetünk terjedelme 68 oldalról 84 oldalra bővült. Elindítottuk Facebook oldalunkat, amelyen rajongótáborunk néhány hónap alatt több mint 3.000 főre nőtt. Médiavisszhangunk is 10%-kal erősödött, a 2009-ben regisztrált 539 megjelenéshez képest, a 2010. évi fesztivál médiamegjelenései átlépték a 600-as határt.

Az idei Design Hét Budapest fesztivál 2011. szeptember 30. és október 9. között zajlik. Díszvendégünk a soros EU elnök Lengyelország lesz.
A hagyományosan megrendezésre kerülő programokat idén is a szervező Design Terminál saját projektjei egészítik ki: sztárdesigner előadás, fesztiválnyitó kiállítás, design túrák, Nyitott Stúdiók, vásárlási akció, valamint kreatív workshopok felnőtteknek és gyerekeknek.

A 2011. évi téma: COULEUR LOCALE (azaz helyi szín, helyi árnyalat)
Ez az eredetileg a francia romantikához köthető művészeti szakkifejezés a Design Hét Budapest fesztivál idei szlogenjeként az ország vizuális kultúrájának egyedi vonásaira, designértékeire utal. Olyan helyi árnyalatokra és színekre, amelyek sajátos közép-európai helyzetünkből és létünkből következnek, s amely értékekre a globalizálódó világ is intenzíven kíváncsi. Milyen is a kulturális DNS-ünk? Miben áll a sajátszerűségünk, melyik az a szín, amellyel mi gazdagítjuk a vizuális és tárgyi kultúra egészét? Számos designer szerint a kulturális és földrajzi háttér, a történelem, a lokális színek és a hagyomány azok az inspirációs források, amelyek alkotói tevékenységüket hitelesítik. Vizuális és tárgyi kultúránk, a nyelvünkhöz hasonlóan elidegeníthetetlen. S ez minden nemzet esetében ugyanígy igaz. Másságunk, elkülönböződésünk és önazonosságunk a társnemzetekkel folytatott párbeszéd viszonylatában körvonalazódhat, illetve idegen kultúrák alapos ismeretén keresztül tudjuk megfogalmazni sajátszerűségeinket, egyedi értékeinket. A globalizáció legfontosabb hozadéka lehet a számunkra, hogy ideális esetben tükörként funkcionál, amely segít megpillantani, felismerni saját arcunkat. A Design Hét Budapest fesztivál ezt a nemzetközi párbeszédet segíti. Miközben összegyűjti és felmutatja a hazai design értékeit, nemzetközi kontextusba is helyezi őket, hogy Magyarországot végre felrajzolhassa a világ designtérképére.

Fontos változás, hogy a Design Hét Budapest fesztivál eseménysorában való részvétel 2011-től fizetőssé válik. Ezt a döntést hét évnyi sikeres brandépítés után hoztuk meg, a fesztivál tartalmi fejlesztésének és európai versenyképességének növelése érdekében.

A díj magában foglalja a 30ezer példányos, kétnyelvű programfüzetben és a szintén kétnyelvű www.designhet.hu honlapon történő megjelenést. A Design Hét Budapest ismertségét széleskörű és hatékony kommunikációs és köztéri reklámkampány is segíti.

A részvételi díjakat a programjavaslatok elfogadása után, a katalógusban történő megjelenés előtt kell majd befizetni.

A díjfizetés alól a központi költségvetési intézmények (állami fenntartású egyetemek, középiskolák, múzeumok, külföldi kulturális intézetek, stb...), valamint azok az együttműködő partnerek mentesülnek, akik a Design Terminállal közös szervezésű programot valósítanak meg (pl. sztárdesigner meghívása).

A Design Terminál saját szervezésű programjaiban (pl. Nyitott Stúdiók, vásárlási akció, workshopok, design túrák) való részvétel szintén ingyenes marad.

Részvételi díjak:
1. Magyar designer, magyar designcsapat, magyar márka: 50.000,- Ft + Áfa
2. Kisebb nemzetközi márkák (ill. azok hazai képviselete) és az üzleti alapon működő oktatási intézmények: 100.000,- Ft + Áfa
3. Multinacionális cégek: egyéni díjszabás a javasolt program függvényében

Tisztelettel kérnénk Önöket, ha csatlakozni kívánnak a Design Hét Budapest idei eseménysorozatához, tervezett programjukat (program neve, típusa, rövid összefoglaló, szervező intézmény(ek) és/vagy cég(ek) pontos neve, illetve - amennyiben ismert - a program tervezett helyszíne és dátuma) további egyeztetések céljából megküldeni szíveskedjenek a rita.halasi@designterminal.hu e-mail címre, illetve részvételi szándékukat a 06 20 914 3810-es mobilszámon (Halasi Rita Mária, kurátor) is jelezhetik.

Jelentkezési határidő: 2011. április 30.

Reméljük, hogy idén is a partnereink között tudhatjuk Önöket!


Írta: designterminal.hu , Dátum: 2011-03-28






ALMAF