Design Hét Budapest 2010: Design – élj vele! Egy újabb sikertörténet

Magyar Formatervezési Tanács védnökségével idén hetedik alkalommal rendezte meg a Design Hét Budapest című eseménysorozatot


Egy újabb sikertörténet
Design Hét Budapest 2010: Design – élj vele! Budapest, 2010. november 30. … A Design Terminál Nonprofit Kft., a Magyar Szabadalmi Hivatal támogatásával és a Magyar Formatervezési Tanács védnökségével idén hetedik alkalommal rendezte meg a Design Hét Budapest című eseménysorozatot. A város egészét behálózó, valóban fesztivál hangulattal csábító program október 1-10. között várta mind a szakma képviselőit, mind a nagyközönséget.



Design Hét Budapest 2010: Design – élj vele!A 2010. évi rendezvény a design társadalmi és gazdasági hasznosságára, valamint problémamegoldásban játszott szerepére fókuszált, szlogenje a Design – élj vele! mondat volt. Az ebben az évben is közel 60.000 látogatót vonzó 10 napos programsor 190 együttműködő partnerrel valósult meg és a múlt évihez képest majd 40%-kal több, összesen közel 120 kiállítást, előadást, bemutatót és workshopot kínált több mint 100 helyszínen.

Hagyományosan a Design Hét Budapest részét képezi a Magyar Formatervezési Díj és a Design Management Díj ünnepélyes átadása. A 2010. évi pályázat anyagának és nyerteseinek seregszemléjére idén a Néprajzi Múzeumban került sor, a tárlatot 3.500-an látták.

Design Hét Budapest 2010: Design – élj vele!A fesztivál gerincét a Design Terminál saját projektjei adták. Az 5.000 látogatót vonzó fesztiválnyitó kiállítás, a Design az élhető jövőért, a nemzetközi design környezettudatos, csúcstechnológiát képviselő megoldásaira fókuszált. A Design börze keretében professzionális tervezők és diákok asztalfiókban maradt, mégis izgalmas és termékképes ötletei prototípusok formájában várták potenciális gyártóikat. Ezt a válogatást 3.500-an tekintették meg.

Folytatódott a tavaly útjára indított Nyitott Stúdiók kezdeményezés. A speciális programokkal színesített műhelylátogatások idén is nagy sikert arattak, a 14 stúdió programjára 2.100-an voltak kíváncsiak. Szintén a kreatív szakemberek munkájának szélesebb körű megismertetését célozta a Stylist névjegyek című kiállítás, amelynek során a különféle területek legjobbjai installációk, minienteriőrök megkomponálásával bizonyíthatták tehetségüket. Az évek óta sikeres vásárlási akcióban idén már nem 60, hanem 72 üzlet, bemutatóterem és designműhely vett részt, 20%-os kedvezménnyel kínálva termékeit a rendezvénysorozat ideje alatt.

Design Hét Budapest 2010: Design – élj vele!Természetesen idén sem maradt el a sztárdesigner látogatása. A Design Terminal Nonporfit Kft, a Roomba Home Culture és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közös vendégeként a kortárs design egyik legizgalmasabb figurája, az olasz származású Paola Navone érkezett Budapestre. Előadását közel 500-an hallgatták meg a MOME Auditóriumában. A Design Hét idei programsorában felnőtt és gyerek közönsége számára minden eddiginél több workshopot és kreatív foglalkozást kínált. A felelevenített Design Túrák a vártnál is nagyobb érdeklődés mellett zajlottak. A ’30-as évek belsőépítészeti remekeit, az Operaház kulisszatitkait, valamint a MAFILM fóti filmgyárának varázslatos díszletvilágát bemutató programokra alig néhány nap alatt beteltek a férőhelyek, s a 4 tematikával meghirdetett 8 túrán összesen 600 fő vett részt.

Különleges időutazásra hívott az IKEA: hazai jelenlétének 20. születésnapja alkalmából interaktív kiállítással idézte fel az eltelt évtizedeket és designdemokráciájának alapelveit; a tárlatra több mint 6.000-en voltak kíváncsiak. Hasonlóan látványos programot valósított meg a Mercedes-Benz az Iparművészeti Múzeumban, ahol 9.000 látogató előtt tárult fel az autótervezés izgalmas világa és jövőképével együtt a márka új designfilozófiája.

Ebben az évben is egy 30.000 példányban megjelenő, kétnyelvű, immár 84 oldalas Programfüzetből, valamint a www.designhet.hu honlap segítségével tájékozódhatott a közönség, ahol aktuális anyagok, színes hírek és 12 minivideó gazdagította az online formában elérhető tartalmat. Idén a Design Hét Budapest saját csoportot alapított a Facebook-on, amely október elején már majd 3.000 „rajongót” regisztrált. A köztéri kampány keretében az Erzsébet hídon és az Erzsébet téren 2 hétig zászlók, a város kiemelt pontjain pedig 1 hónapig 125 Citylight poszter erősítette a Design Hét Budapest fővárosi jelenlétét. A hazai kommunikációs kampány mellett nemzetközi szinten is egyre jelentősebb a fesztivál pozíciója, hiszen az egyik legkomolyabb presztízzsel bíró internetes design magazin, a Dezeen médiatámogatóként működött közre, szerkesztője pedig személyesen tudósított Budapestről.


Írta: arvenpr.hu , Dátum: 2010-11-30






ALMAF