Interjú Körtvély Adrienne divattervezővel arról, miért lett az A Nő Négyszerből trüffELLE!?

Interjú Körtvély Adrienne divattervezővel arról, miért lett az A Nő Négyszerből trüffELLE!? (április 3.) HazaiDivat.hu - A magyar divat online otthona


Fogták a négy nőt, de nem futottak…

Interjú Körtvély Adrienne divattervezővel arról... A név kötelez – milliószor hallottuk már. Ami az A Nő Négyszer művészeti csoport négy divattervezőjének (ABC-rendben: Bucsuházy Piroska, Kolyvek Antónia, Körtvély Adrienne, Teigesser Magdolna) elhivatottságát, céltudatosságát, formák-színek-anyagok iránti igényességét illeti, helytálló a megállapítás. A fennállásának ötödik évfordulóját nemrég ünneplő tervező-quartett tagjai most mégis változtatásra szánták el magukat. Igaz, nem a tőlük megszokott stílus, az általuk favorizált ízig-vérig nőies vonalak cserélődnek, csupán a név. Az A Nő Négyszer helyett ezentúl trüffELLE!-nek kell szólítanunk őket.



Miért?
Talán nem maradok egyedül kíváncsiságommal, sokakban felmerül a kérdés, egy találó, frappáns, ráadásul már kellőképp bevezetett márkanév miért szorul azonnali változtatásra? – Körtvély Adrienne divattervező, a művészeti csoport oszlopos, nem mellesleg alapító tagja, nemcsak a névcsere szükségességéről, de A Nő Négyszer művészeti csoport eddigi munkásságáról is szívesen mesélt.

Egyén és csoport
Az A Nő Négyszer klasszikus művészeti csoport - mondta - a tagoknak a már működő szalonmunkái mellett teremtett „felhajtó” közeget. A kollekcióteremtés ambíciója, a bemutatók, a designpartnerségek e közegen belül alakultak ki, s tették fel a csoport tervezőit a magyar divatélet térképére. Ugyanakkor a tervezők nem röghöz kötöttek A Nő Négyszerhez, ebben más logika szerint működünk, a csoportban az egyéni formakísérleteknek, pályázatoknak, külsős munkáknak is ugyanúgy van létjogosultsága. Az elmúlt mintegy hat évben több mint ötven bemutató van mögöttünk, ami nem kis erőpróba!

Kitartás = öröm, függetlenség
Nő Négyszer 5 éves születésnapi bemutatóA nemrégiben Tokióban is bizonyító Körtvély Adriennet a csoportmunka tanította meg fegyelmezetten együttműködni partnereivel, küzdeni a lehetőségekért, a problémamegoldásban is a kreativitást, tanulságot keresni, rendszerben, koncepcióban gondolkodni, nem mellesleg fergetegesen örülni az eredményeknek. „Ez utóbbi nélkül nem is csinálnám!” – jegyezte meg.

„Minden lelki és fizikai megterhelés százszorosan megéri, mert ez a kitartás nemcsak kellő edzettséget biztosít, de elengedhetetlen feltétele a függetlenségnek, szabadságnak, s bármilyen nemzetközi megmérettetésnek. Egy prezentáció ideje minimális a felkészüléshez képest, akkor és ott kell a legjobb formádat hozni!” – tette hozzá a csinos tervezőhölgy Japánban szerzett élményei, tapasztalatai birtokában.

Ínyencek előre!
A jól összeszokott négyes tagjai éppen a külföldi szárnypróbálgatások hatására igyekeztek új, jól hangzó kollekciónevet találni a csoportnak. Az A Nő Négyszer Magyarországon ugyan jól cseng, a fordítások a mögötte lévő érzést, tartalmat nem adhatják vissza.

Nő Négyszer„A kissé pimasz hangzású trüffELLE! nemcsak a csokoládé iránti rajongásunkat fejezi ki – mesélte Körtvély Adrienne - a borzas csokibonbonon túl a szó eredetiben szarvasgombát jelent. A trüffELLE! a mi értelmezésünkben ínyenc divatot szimbolizál, középpontban a jó stílusú vevővel!”.

Szomorkodni tehát nem kell, az A Nő Négyszer ugyan elkelt, lánykori nevét trüffELLE!-re cserélve, de ami a művészeti csoport tagjait illeti, bátran állíthatjuk, sosem voltak elszántabbak.


Írta: MZ , Dátum: 2007-04-05






ALMAF