Az első budapesti Byblos divatház VIP megnyitóján jártunk (október 26.)
Újabb színfolttal gazdagodott a napjainkban végleges arculatát épp csak elnyerni kezdő budapesti Fashion Street.
Sok jó ember, nagy helyen is..
Újabb színfolttal gazdagodott a napjainkban végleges arculatát épp csak elnyerni kezdő budapesti Fashion Street. Egyelőre ugyan csak a VIP közönség előtt, a Byblos divatház hétágra szóló megnyitóünnepség keretében szélesre tárta kapuit. Az exkluzív avatón, a szivarjáról még saját üzletében is lemondani képtelen tulajdonos, Andy Vajna, producer üdvözölte a hazai celebrity-ket, akik a divatház 600 négyzetmétere ellenére is sűrűn voltak. Nem csak a habzó pezsgő fogyott szépen, gratulációkból is bőven kijutott.
Intro
Andy Vajna vendégeit számba venni is lehetetlen, nemhogy név szerint sorolni! Az illusztrisok közül néhány óra leforgása alatt annyian tették tiszteletük a nagyszabású megnyitóünnepségen, csoda, hogy a házigazda bele nem szédült. Pezsgőhegyek és élményfalatok hada várta az érkezőket az impozáns üzletben, ahová olyan nagyságok nyertek belépést, mint Csupó Gábor rendező, ő dívasága Medveczky Ilona, vagy szeretett olimpikonunk, Kovácsi Ági úszó, testvére kíséretében.
Míg a személyzet karakterisztikus Byblos feliratú pólóban sürgött a nagyérdemű körül, a látványt fokozni bájos modellek hivatottak, akik szinte percenként más-más Byblos toalettben rótták az üzlethosszakat. Hogy mi az a letisztult, mégis különleges vonalvezetés, melyek azok a bizonyos ultrakönnyű szövetek? - frappáns ízelítőt kaptunk. Arany, fekete, padlizsán? – a hölgyek mindenben elragadóan festettek, aki épp nem őket nézte, az a regálokon függő karakteres, egyedi mintázatú darabokkal szemezett.
B, mint Byblos
MZ: Úgy hallottuk, hogy a megnyitó csúszásának oka a belsőépítészeti kialakítások miatt történt. Elégedett az eredménnyel, minden úgy fest, ahogy megálmodta?
Andy Vajna: Igen, sajnos így volt, de behoztuk a késést. Itt vagyunk és nyitva vagyunk. Szerintem minden rendben van, de inkább megkérdezem tőled. Azt hiszem, nagyon szépen sikerült. Az egész nagyon hatásos, a vevők nagyon kényelmesen érzik magukat és az a fő.
Az üzlet ciklámennel bolondított, pasztell rózsaszín alsó szintjén kaptak helyett a női, a pisztácia színben úszó felsőszinten a férfi holmik. A designer bolt központi eleme az az impozánsan kanyargó, márvány lépcsősor, mely a földszint és az emelet között köröz-kígyózik, de ami az enteriőrt illeti, a viaszvirágoktól az óriás fekete vázákig, az ezüst gömböktől az éjszínű bőrkanapékig, a sötét pultoktól a mályvaszín, szárnyakkal ékített bárszékekig minden aprócska tárgy a helyére került. Hála a tükröknek és a művészi fotóknak a falon, a megvilágításnak, a tévéképernyőknek, melyek mi mást, ha nem a Byblos aktuális kollekcióját mutatnák be?, a pazar környezetben valóban igazán otthonosan érezzük magunk.
Kísértés ide vagy oda, ebben a légkörben még a csónak formájú tálcákban úszó, „szigorúan zöld” almák is átlényegülnek. Talán ez már nem is a tudás, a halhatatlanság fájának gyümölcse! Ami a Byblos, a fiatalos Byblos Blu és a Roccobarocco 2007/08 ősz/téli termését illeti, túlnyomó részt a feketék viszik a prímet, lélegzetelállító, szőrmével ékített bőrkabátok, fehér hímzéssel díszített koktélruhák, finom muszlinblúzok, fekete ceruzaszoknyák hada várja az igényes hölgyeket, de természetesen finom ezüstszegecsekkel díszített farmert is találni.
MZ: A '70-es években Versace repítette az élvonalba a Byblost. Ön 2007-ben miért épp az olasz divatot választotta, miért azt szeretné megismertetni a magyar közönséggel?
AV: Igen, tényleg Versace volt az egyik designere. Szerintem most is igen érdekes, fiatal divattervezője van a divatháznak (2006. nyarától a Byblos vezető tervezője a 34 éves Facchini, aki korábban a Fendi, valamint Vivienne Westwood kollekcióin dolgozott – a szerk.), aki érdemes rá, hogy megismerjék a munkáit, és akinek a munkái nekem is nagyon tetszenek. Szerintem a jövőben nagyon sokat fognak a Byblos-ról beszélgetni, az egyik legérdekesebb márka.
Ami a blúzokat, kabátkákat illeti, van arany és padlizsán is, ugyancsak szőrmedíszes, övvel karcsúsítható, rózsaszín irha és megannyi ocelot mintás költemény. De lábbelikből is igen széles a választék, a gazdagon díszített balerinacipőtől, a magas sarkú, hosszúszárú csizmán át, a hegyes orrú topánig minden egyes pár a lábra kívánkozik, ahogy a fekete és piros, b betűkkel hintett táskák a kézbe. Az urakat sötét jeansek, hosszú szövetkabátok, vagy akár bőrök nyűgözhetik le, de nyakkendőt és finom bokacsizmát is találhatnak az emeleten, utóbbiak közül tagadhatatlanul a mostanság igencsak trendi, kígyóbőr darab viszi a prímet.
MZ: Említette, hogy szereti, hordja is a Byblos férfi kollekciójának darabjait?
AV: Általában igen. Bár ma este éppen kifutottam a szennyesből, szóval ma este egy kicsit elegánsabban veszem.
MZ: A jövőben egy Cavalli üzletet is nyit majd Budapesten. Talán jogos a kérdés, a magyar tervezők patronálását is tervezi-e, akár itthon, akár külföldön?
AV: Ezen gondolkodom éppen, de még nem vagyok olyan stádiumban, hogy ezt el tudjam dönteni. Ahhoz kicsit jobban meg kell ismerkednem a magyar tervezőkkel.
MZ: Van olyan közöttük, akinek elismeri a munkásságát?
AV: Nem igazán ismerem őket, nem válogatnám ki abból a pár emberből, akit én ismerek. Nem biztos, hogy aktuális lenne. De most azon vagyunk, hogy körülnézzünk a magyar piacon.
Az üzlet 2007. november 5-ig még meghívásos alapon üzemel, de aztán az utcáról betérőket is szeretettel várja a divatház körültekintő, kedves személyzete.
Írta: MZ , Dátum: 2007-10-31
- Divatház, - márka
- Divatipar
- Divattervező
- Rendezvény
- Exkluzív
- Riport
- Andy Vajna
- Byblos
- Fashion Street
- Fendi
- Gianni Versace
- Just Cavalli
- Medveczky Ilona
- VIP
- Vivienne Westwood
- üzletnyitó