Je suis belle divatbemutató a berlini Mercedes-Benz Fashion Weeken (július 3.)

Új brandet épít a CHB: divat és kreatív ipar a világhírű Mercedes-Benz Fashion Week Berlinnel együttműködésben


Je suis belle <a href='/2009.html' title='2009'>2009</a> Tavasz/NyárÚj brandet épít a CHB: divat és kreatív ipar a világhírű Mercedes-Benz Fashion Week Berlinnel együttműködésben, a magyar Je suis belle pedig felvonultathatja kollekcióját a .CHB kifutóján, 2009. július 3-án. A .CHB FASHION DAYS elnevezésű divathét-sorozat első állomásaként a CHB az egyik legizgalmasabb fiatal magyar divatbrandet, a Je suis belle-t viszi el Berlinbe és prezentálja a világhírű Mercedes-Benz Fashion Week Berlin keretében. Az experimentális és interdiszciplináris installációk, kortárs képzőművészeti valamint modern zenei, irodalmi, filmes projektek után a CHB immár a divatnak és a kreatív iparnak is platformot biztosít. A Berlin legfrissebb titkos kulturális tippjévé váló CHB ezúttal is beveti “kultúrablakját”, amelynek segítségével nemcsak belül, hanem kívül is látható lesz utcai vetítés formájában a divatshow, így bővítve ki a divatot a multimédia lehetőségeivel.



A Je suis belle azt jelenti: ”Szép vagyok”. A Je suis belle három szó, amelyek az énképről, a létről és a szépségről mesélnek. A Je suis belle egy boldog mondat. A Je suis belle Dévényi Dalma és Kiss Tibor. A Je suis belle kecses, játékos és nőies ruhákat jelölő márkanév. A két tervező munkája tökéletesen kiegészíti egymást, akár két szem egy huncut, hunyorgós, mosolyt kacsintó játékos női arcon, amelyik értékeinek, szépségének és határozott stílusának minden magabiztosságával fordul tükörképe felé, hogy könnyedén elismerje: Je suis belle – szép vagyok!

A márkanév 2005 elején született két fiatal iparművész hallgató, Dévényi Dalma és Kiss Tibor együttműködésének védjegyeként. Mindketten 2007 nyarán diplomáztak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem öltözéktervező szakán. Azóta, hivatásos divattervezőként a Je suis belle márka építésével, tökéletesítésével foglalkoznak. Stílusuk legfőbb jellemzői a könnyedség, nőies elegancia és játékosság. A ruházati klisék újraértelmezésével, átalakításával, destruált szabásvonalaikkal újragondolják az öltözködés alapdarabjait és közhelyeit. Szabadon használják, felbontják és saját szabály(talanság)ok mentén rendezik át a noi és a férfi viselet korokon átívelo sztereotípiáit. Formák, színek és sziluettek harmóniájában gondolkodnak. Kisszériás kollekcióikat azoknak a noknek készítik, akik vagányak, úttöro szellemiséguek, fontos számukra az egyediség, ezért a különlegeset keresik a mindennapokban. A Je Suis Belle ruhák egyszerre kínálnak letisztultságot, csendes eleganciát és felszabadítóan játékos magabiztosságot. Ugyanakkor fontos jellemzőjük a variabilitás, a klisék újrarendezése/átmosdatása könnyed, magától értetődően friss szabászati gesztusok mentén. A márka fő profilja a női felsőruházati termékek tervezése, de kiegészítők (cipő, kesztyű, táska, napszemüveg) tervezésével is foglalkoznak.  Már első kollekciójukat, 2005-ben, Budapest egyik legimpozánsabb designer boltja, a Retrock DeLuxe árulta. Ruháik - Budapesten kívül - Berlinben, Bécsben, Bázelben és Zürichben kaphatóak, a következő szezontól pedig a divat egyik fővárosában, Londonban, is.  Tervezői tevékenységük mellett folyamatosan részt vesznek a The Room és a Pep! magazin kreatív projekteiben. 2006 tavaszán egy fél évet tölthettek Nagy-Britanniában a neves London College of Fashion ösztöndíjasaiként. A 2007-es Fashion Awards-on az Év Fiatal Divattervezője díjat is bezsebelte a Je Suis Belle.

2009 a Je suis belle-nek a nemzetközi divathetekre való meghívásokat jelenti: először a London Fashion Week kísérőprogramjában szerepelhettek, most pedig a CHB kezdeményezésére bekerültek a Mercedes-Benz Fashion Week Berlin hivatalos programjába egy offsite show-val. Így a fiatal divattervező-páros olyan nagy nevek mellett szerepelhet Berlinben, mint Michalsky, Boss Orange vagy a Custo Barcelona. A Je suis belle 2010 Tavasz/Nyári kollekciójának hívószava a festőiség, így a márka két tervezője - Dévényi Dalma és Kiss Tibor - az egyik legkurrensebb kortárs magyar festőt, Szűcs Attilát, hívta segítségül. Attila négy munkája került rá az anyagokra, a sziluetteket pedig úgy alakították, hogy azok kihangsúlyozzák az egyes képeket. A festmény-mintás blúzokon és ruhákon egyesülnek a légies, laza, finoman deformált és erőlködésmentes formák a kollekció színeivel: a barnás-szürkével, halványzölddel, feketével és a mályvával. Finom ellenpontozásként a nadrágok és kabátok készítésénél feketét és smaragzöldet használtak a designerek.  A Je suis belle 2010-es nyári darabjai egyszerre nosztalgikusak és innovatívak: az ünneplőbe öltözött vasárnapokat juttatják eszünkbe, ugyanakkor mindennapi viseletre készültek.

A magyar divatbemutató mellett a HTW berlini főiskola végzős divattervező osztályának diplomakollekciója is a CHB kifutóján mutatkozik be, egy nappal a magyar divatshow előtt. Mindkét divatbemutatót élőben közvetítik a CHB “kultúrablakaként” ismert óriáskivetítőn, s így ez a Street Screening ingyenesen megtekinthető mindenki számára.

HTW @ CHB  -  »ici« Divatdiploma 2009
2009. július 2.

Fashion Show: 21.30 @ CHB Panoráma Terem - Csak meghívottak részére! A divatbemutatót élőben közvetítjük a CHB óriáskivetítőjén, így az utcai vetítés mindenki számára ingyenes.

Je Suis Belle @ CHB
2009. július 3.

Fashion Show: 22.00 @ CHB Panoráma Terem - Csak meghívottak részére! A divatbemutatót élőben közvetítjük a CHB óriáskivetítőjén, így az utcai vetítés mindenki számára ingyenes.

After Party: 24.00 @ CHB Fashion Lounge

Forrás: .CHB Fashion Days


Írta: HazaiDivat.hu , Dátum: 2009-07-03






ALMAF