TOTHBORI 200910 ŐszTéli Business Look prêt-à-porter kollekció

Olasz befektetők 100 millió forintos beruházásának köszönhetően épül Tóth Bori divattervező új márkája.


TOTHBORIOlasz befektetők 100 millió forintos beruházásának köszönhetően épül Tóth Bori divattervező új márkája. A TOTHBORI 2009/10 Ősz/Téli Business Look kollekció egy az alkalomhoz méltó nagybemutatón kerül szakmai közönség elé a közeljövőben. A prêt-à-porter márka a sikeres, vezető beosztású, dolgozó nő számára kínál a mindennapi üzleti életben használható, de azért a klasszikus női eleganciát hangsúlyozó darabokat. Nem elérhetetlen luxus kategória, de magas minőséget képviselő, egyedi tervezésű konfekció, limitált darabszámmal. Ez azt jelenti, hogy minden modellből 2-3 darab készül 5 méretben, 36-ostól 44-esig - így tehát modellenként 12-15 példány. Ez annyira kevés, hogy még nem jön szembe az utcán, presztízst biztosítva ezáltal viselőjének.



A női-frfi szerepek vilgszerte jelentős talakulson mentek keresztl az elmlt vekben. A nők ma mr csaldszervezsi teendőiken tl rszt vllalnak az zletben s a politikban is. Egyre tbbk vllal vezető szerepet a munkban, de hallatjk hangjukat szocilis reformokok krdsben, krnyezetvdelmi megmozdulsokon, bkekezdemnyezsekben is. A szerepek vltozsa a divat vltozst is jelenti, hiszen a nők ruhatra szksgszerűen alkalmazkodik a szakmai elvrsokhoz. Az zleti ltzkdsnek szigor szablyrendszere van: annak, aki komoly sikereket szeretne elrni ezen a terleten, uniformizldnia kell. De melyik nő nem szeretn megjelense ltal mgis kifejezsre juttatni szemlyisgt? A business lookot tervező dizjnernek teht kihvst jelent belecsempszni sajt s gyfele egynisgt egy mereven szablyozott normarendszer szerint műkdő vilgba.

zleti viselet kialaktsakor a divattervező azon dolgozik, hogy egyenslyt teremtsen a protokollris szablyok, az eredetisg, az jt kedv s a szemlyisg megmutatsa kztt. A fazonok mellett a sznek, formk s textrk is zeneteket hordoznak - ezek a testnkn tudatosan ltrehozott harmnik vagy diszharmnik fontos informcihordozk. Emellett az zleti s politikai letre jellemző formlis emberi kapcsolatok miatt presztzsrtkűek az olyan metakommunikatv elemek, mint a karra, a tska vagy a mobiltelefon, de ppgy a j minősgű szvet, a finom anyagbl kszlt ing vagy kosztm, mert ezek egy zleti trgyals 'első, meghatroz mondatai'.

ppen ezrt s mindezek tudatban kszlt el a TOTHBORI Business Look prt--porter kollekci, mely gy tartja tiszteletben a protokollris szablyokat, hogy azrt a tervező kreatv energii is megelevenednek benne, letre hvva a magyar zletasszonyok ruhatrt.

Forrs: Tth Bori

Fot: Dobos Tams


Írta: Darnyik Szilvia , Dátum: 2009-10-16






ALMAF