Vígh Krisztina divattervező alkotásai kiállítva a Retrock Deluxe kirakatában

Budapest első, fiatal magyar divattervezők kollekcióit árusító dizájnerboltja, a Retrock Deluxe idén ünnepelte első születésnapját.


Mestermunkák bátraknak

Budapest első, fiatal magyar divattervezők kollekcióit árusító dizájnerboltja, a Retrock Deluxe idén ünnepelte első születésnapját. Vígh Krisztina - akit az üzlet tulajdonosai már korábban is megkerestek azzal, állítsa ki munkáit az üzletben - úgy gondolta, az évforduló jó alkalom a debütálásra. Így aztán 2006. november 16-án 17 órától megnyitották a kiállítást. A kirakat, amelyet maga Vígh Krisztina rendezett be, 2006. december 15-ig látható az V. kerületi Henszlmann Imre utca 1. szám alatt, a ruhák azoonban tovább maradnak az üzletben, egészen addig, amíg néhány bátor meg nem vásárolja őket.



A Retrock Deluxe 2005 november 21-én nyílt azzal a céllal, hogy kiszolgálja azokat, akik nem elégszenek meg a tömegcikkek vásárlásával. Náluk, a többi üzlettel ellentétben, nem a nagy márkák jelentik a minőséget, hanem négy fiatal divattervező - Use Unused, Nanushka, Tamara Barnoff, Je suis belle - egyedi tervezésű, kis szériás darabjai. A századfordulós divatszalonok hangulatát idéző üzlet vevőköre a tehetősebb húszas, harmincas korosztály.

A hordható ruhák közé kerültek be most Vígh Krisztina alkotásai, hogy megzavarják a mindennapi arculatot. A divattervező alkotásai nem specifikusan a boltba készültek: Krisztina korábban egy három éves ösztöndíjat kapott, és a feladatot, hogy kézműves szempontból nyúljon a ruhákhoz. Ennek a három évnek a termése látható és vásárloható meg a Retrock Deluxe-ban.

A divattervező nemes nejlonselyemből készült anyagot rajzlapként kezelve önálló grafikákat rajzolt rájuk, mindegyikkel az embert próbálja kifordítani, annak testét ábrázolva. Első alkotásai azt az érzést keltik, mintha lefejtette volna az ember bőrét, ruhái ezáltal visszavezetnek a viselőjére. A fehér ruhákat, amelyekre a fekete színű ábrázolás papírból és cérnából készült, nem a hordhatóság ihlette, egyik sem praktikus, ha szeretünk gyorsöltözés például nehezen valósítható meg velük. Tudattalanul úgy alakult a tervezés, hogy ezért divatbemutatón is nehézkes lenne felvonultatni Vígh Krisztina alkotásait, hiszen a modelleknek a hétköznapi embernél sokkal gyorsabban kell ruhát váltaniuk egy-egy bemutató során. Mindez a kísérletezés jó volt arra, hogy kialakuljon Krisztina saját, csak rá jellemző ábrázolásmódja, amely a védjegyévé válhat, de a divattervezőnő céljai közt szerepel, hogy ruhái viselésre is alkalmasak legyenek.

A Retrock Deluxe kirakat tetején Vígh Krisztina legújabb alkotása látható: egy férfi, mellkastól felfele, áttetsző textilre festve. Különlegesége, hogy kifejezetten a Retrock Deluxe számára készült, ez áll most a legközelebb a tervezőhöz. De Krisztinához közel kerülni másképp is lehet: az üzletben személyes tárgyai is ki lettek állítva, egyenesen a szobájából kerültek az üzletbe, céljük, híven tükrözni Vígh Krisztina, divattervező szellemiségét. Egy fehér, aranykapcsos ládán például ott sorakozik Krisztina üveggyűjteménye.

A Retroxban helyet kapott kísérleti kollekcióra egyelőre csak pozitív visszajelzés érkezett. Ha Londonban árusítanának ilyen ruhákat, biztosan ugyanúgy megvennék, mint egy egyszerű pólót, vagy egy, a boltban árusított, míves ruhát. Kíváncsian várjuk, vajon meghódítja-e a magyar divatkedvelők szívét is, és eljöhet-e majd az az idő, amikor Krisztina ruháiban láthatjuk az embereket Budapest utcáin. Az biztos, hogy célközönsége egy merész réteg, akik mernek, akarnak eltérni az átlagtól, és mindezt ruházatukkal is ki akarják fejezni.


Írta: Váczy Anikó , Dátum: 2006-12-10






ALMAF